Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettverks-relaterte programmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har under en 2 ukers-periode nå hatt problemer med nettverksrelaterte programmer. Kazaa, BitTorrent, IRC (connection time-out), program som installerer mens de DL'er osv.

Så jeg kjørte en virus-scan og spyware-removal, men dette hjalp ikke.

Jeg postet problemet mitt på IGN, som er boardet jeg pleier å være på, og fikk beskjed om at det var noe kalt "windows$" som var problemet, sammen med beskjeden "change to Linux", og fikk ikke noe nærmere forklaring på hva problemet var.

Noen som vet hva som skal gjøres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:!:

fikk beskjed om at det var noe kalt "windows$" som var problemet, sammen med beskjeden "change to Linux", og fikk ikke noe nærmere forklaring på hva problemet var.

Du kødder nå håper jeg?

Hvis ikke: tenk NØYE etter, hva tror du "windows$" betyr? (Og nei, det er IKKE en løsning på problemet, bare et uttrykk for at folka du pleier å chatte med ikke er helt tørre bak øra...)

Men for å gi deg litt reel hjelp:

Har du innstallert Windows XP Servicepack 2 i det siste? Eventuelt, er maskinen din konfigurert til å foreta slike oppgraderinger automatisk? i såfall kan dette være problemet, siden SP2 inneholder bla. en brannmur som kan skape problemer for ikke-Microsofte programmer. Hvis du har et element i kontrollpanelet som heter Security Center eller Sikkerhetssenter har du SP2 installert. Start da opp Sec. Center og konfigurer brannmuren til å tillate programmene å komunisere med nettet, evt. slå brannmuren av.

Hvis ikke dette passer/hjelper må du nesten poste litt mer informasjon om systemet ditt: hva slags OS-versjon, detaljer om oppkoblingen din, detaljer om nettverkskonfigurasjonen etc.

Endret av dostojevski
Skrevet (endret)
Hvis ikke: tenk NØYE etter, hva tror du "windows$" betyr? (Og nei, det er IKKE en løsning på problemet, bare et uttrykk for at folka du pleier å chatte med ikke er helt tørre bak øra...)

Åja pokker, lol.....

hva slags OS-versjon

Jeg har Windows XP, men ehrm... when in ROMe do as ROMans do if you follow me...

Har du innstallert Windows XP Servicepack 2 i det siste?

Den er lastet ned, men kan ikke erhm... installere den av en eller annen merklig grunn... :roll:

Jeg har en 1024/256 online.no linje med Firewall disablet, og det går helt fint å pinge maskinen min osv...

Jeg finner ikke service-senteret..

Endret av Geirern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...