Gå til innhold

Hva/hvordan er maphack ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
' date='29/10/2004 : 20:10'] la oss si i CS..

et 7.1 surround anlegg er juks viss resten spiller med fylkesbaatane headset?

en mx510/intelli et eller annet + en skikkelig musematte mot en mikke mus nille musematte + en microsoft 2 knappers hjulmus.. gir jo en ganske bra fordel for den som har den optiske musa..

eller en skikkelig cfg.. har jo opplevt at folk sier at speakbinds (dvs, feks f5 = say_team enemy at my position) er juks for det sparer deg for å skrive og noobs kan ikke skrive binds så da blir det en unaturlig fordel..

Helt ærlig så syns jeg det høres ganske teit ut..

Et 7.1 anlegg gir deg absolutt ingen fordel i det hele tatt. Et headset gir deg faktisk mye mer nøyaktig lyd. Og 3Dlyd er features som produsenten har lagt inn selv og kan absoutt ikke ses på som juks. F.eks om en spiller med A3d 2.0 og en annen spiller med EAX, så vil den første personen ha en enorm fordel over den andre, men det er slik spillet er lagd.

Når det gjelder hw og eksterne input devices så kan ikke dette sammenligne engang da det ikke endrer programmet eller leser av filer som brukeren ikke skal kunne lese. (i forhold til slik spillet er laget)

Og når det gjelder cfg's så er det klare regler over hva som er lov og ikke ex_interp 0.0001 f.eks var fy, mens fps_max 101 er fullt lovlig. Det er vel strengt tatt ikke personen med god cfg som har en fordel, men heller personen med default som har en ulempe... siden flesteparten kjører med non-default cfg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jo de som ikke cheater selv, ergrer seg nok over dette. sikkert mange som har sluttet å spille så mye multiplayer grunnet dette, om det er så vanlig som du sier.

jeg for min del synes all form for cheating er ufattelig lame, og alle som driver med det bør bli bannet fra alle online multiplayer servere.

det er Cheat, end of discussion. ingen seriøse gamere er for dette. spør noen som spiller seriøst, hva dem synes.

EDIT:

beklager shinobi, nå blir du desverre eid av de som faktisk mener at et spill bør spilles slik det kom ut, ikke med masse tredjepartsprogrammer som gir deg helt utrolige fordeler. for ja, det er en sinnsyk fordel å se hele mappet uten å explore. blir det samme som WH i CS.

Endret av Dimensionx
Skrevet (endret)
,29/10/2004 : 17:55] du får ikke maphack uten trojan med mindre du vil betale (søk etter mousepad maphack på google)

Er i grunn harmløst når ALLE andre bruker det.. og nei, du ser ikke items, ikke før de har droppa vertfall så jeg vet.. har ikke spilt diablo2 på lenge

Tok meg 5 min, fant en uten trojan. Men det var en påbygd mousepad mh.

Men det ligger nok flere trojans mh enn mh uten.

Men Maphack er slik at man trykker en knapp så har man hele mapet i den verdenen du er i. Den viser og fiender innenfor et lite areal, så gjør den at unike ting og penger over 9000? blir annen farge på slik at det er lettere og se.

Man finner ikke items fortere, det er random drop på d2.

------------------------------------------------------------------------------------------

Og "Dimensionx" du har tydelig ikke spilt d2.

Maphack er ikke feigt der, tro meg.

Endret av MeSa
Skrevet

Maphack er juks og blizzard pleier å ta noen om gangen som bruker slikt og gi dem en ferie eller permanent banning alt etter som hvor mye juks de har drevet på med i tillegg til maphack. Blizzard tar folk med maphack fordi det er juks, og blizzard er veldig flinke til å slå ned på juksere, så hold deg unna.

Nå skal det sies at det er mye mer spennende å utforske på egenhånd enn å bare kunne løpe rett dit du skal.

Skrevet

Men når man har spilt spillet i flere år, skal man liksom utforske da?

Da er det bare runs, samle på items som vi trenger, mefisto og andy er lett og finne veien til. Men lage ny person og runde det med han, da er det kjedlig og gå gjennom mapet.

Skrevet

du kan ikke sammenligne maphack med wallhack i cs..

Wallhack i cs: idioti som ødelegger for alle andre som spiller..

maphack: 3. part program som hjelper deg og de i ditt party å finne veien fram litt fortere

Greit nok det er cheat, men kan tenke meg de som har spilt i 3\4 år er dritlei av å springe rundt på maps å lete etter utgangen sånn at de kan knerte neste boss.. after all, diablo 2 er hack n slash med samlemania, ikke et rollespill du setter deg ned, tar en kopp kaffi, og koser deg i et par timer med og glemmer den virkelige verden rundt deg..

"beklager shinobi, nå blir du desverre eid" eid? prøver å se saken fra litt mer en en side og i litt mer farger en svart og hvitt her..

trykk på den lille x'en i hjørnet og spill litt mer cs du..

Skrevet

Maphack er absolutt ikke noe for de som først skal til å begynne på spillet, siden noe av gleden med det er å explore og finne ut hvor ting ligger. Men for oss med år på samvittigheten og vet hvor alt ligger (demed sparer MH oss bare for tid), så mener jeg det er greit nok.

Liker ikke at man får fordel av det i duel og (man kan se hvor hostiles befinner seg) at man får full light radius. Hadde bare alle slått det av i duell så....

Skrevet

Jeg kan ærlig inrømme at da jeg spillte d2 brukte mh.

Men i duell er det ganske fett da, man kan se motstanderene sine ting, så kan du se utifra det om han er god nok til og ta deg :p

Skrevet
,29/10/2004 : 17:55] du får ikke maphack uten trojan med mindre du vil betale (søk etter mousepad maphack på google)

Er i grunn harmløst når ALLE andre bruker det.. og nei, du ser ikke items, ikke før de har droppa vertfall så jeg vet.. har ikke spilt diablo2 på lenge

Tok meg 5 min, fant en uten trojan. Men det var en påbygd mousepad mh.

Men det ligger nok flere trojans mh enn mh uten.

Men Maphack er slik at man trykker en knapp så har man hele mapet i den verdenen du er i. Den viser og fiender innenfor et lite areal, så gjør den at unike ting og penger over 9000? blir annen farge på slik at det er lettere og se.

Man finner ikke items fortere, det er random drop på d2.

------------------------------------------------------------------------------------------

Og "Dimensionx" du har tydelig ikke spilt d2.

Maphack er ikke feigt der, tro meg.

Du kunne vell ikke nemne denne maphacken du fant? Så slipper vi å slite oss igjennom eit tonn med småfiler.

Nå har jo eg spillt diablo siden det kom ut da... Så det kommer ikke til å ødelegge spillet om eg bruker maphack

Skrevet

jeg fatter ikke at dere kan ha et såppas sløret syn på det.

du kan se ting du ikke skal se, tidligere her er det nevnt at du kan se fienden og tingene fienden har, om ikke det er feigt, veit ikke jeg.

jeg spiller faktisk ekstremt lite CS....

men jeg spiller en del Q3. i Q3 har vi noe som kalles strafejumping. dette er noe alle gjør. men, siden jeg vet hvordan det gjøres, kan ikke jeg da bare laste ned noe som gjør det automatisk for meg, slik at jeg slipper å gjøre det selv?

visst faen er det feigt om du kan se noe du ikke kan se. uansett hvem spill det er, er det feigt. send en mail til b.net og hør dems side av saken da, tror ikke de mener det samme som dere.

det er ikke OK å cheate sålenge det bare er en liten cheat, og den skader veldig lite for andre.

"# Hides shadows, screen shaking, weather, other eye candy

# Shows monsters on automap

# Identifies monster resistances, immunities, and shows different colors for more difficult monsters

# Displays the number of sockets on socketed items

# Changes color of descriptions for various types of items

# Reveals the area/act that you are in"

om du mener dette ikke gjør alt utrolig mye enklere, er du virkelig teit.

samme som OpenGL hacks til CS.

men om dere mener at dette er 100% okey med alle som spiller d2, send en mail til b.net med deres konto osv. og be dem legge til dette som en egen patch da. for dere mener tydeligvis at dette er okey for blizzard og b.net også.

Skrevet (endret)
jeg fatter ikke at dere kan ha et såppas sløret syn på det.

du kan se ting du ikke skal se, tidligere her er det nevnt at du kan se fienden og tingene fienden har, om ikke det er feigt, veit ikke jeg.

jeg spiller faktisk ekstremt lite CS....

men jeg spiller en del Q3. i Q3 har vi noe som kalles strafejumping. dette er noe alle gjør. men, siden jeg vet hvordan det gjøres, kan ikke jeg da bare laste ned noe som gjør det automatisk for meg, slik at jeg slipper å gjøre det selv?

visst faen er det feigt om du kan se noe du ikke kan se. uansett hvem spill det er, er det feigt. send en mail til b.net og hør dems side av saken da, tror ikke de mener det samme som dere.

det er ikke OK å cheate sålenge det bare er en liten cheat, og den skader veldig lite for andre.

"# Hides shadows, screen shaking, weather, other eye candy

# Shows monsters on automap

# Identifies monster resistances, immunities, and shows different colors for more difficult monsters

# Displays the number of sockets on socketed items

# Changes color of descriptions for various types of items

# Reveals the area/act that you are in"

om du mener dette ikke gjør alt utrolig mye enklere, er du virkelig teit.

samme som OpenGL hacks til CS.

men om dere mener at dette er 100% okey med alle som spiller d2, send en mail til b.net med deres konto osv. og be dem legge til dette som en egen patch da. for dere  mener tydeligvis at dette er okey for blizzard og b.net også.

amen, brother. Jeg må jo bare si meg helt enig i det. Å kunne se hele plassen du befinner deg på kan gi deg store fordeler om du for eksempel er en amazon og bruker bue. For da kan du knerte de som står ti mil unna spesielt om du har på høy oppløsning. Å kunne forutse om du greier å ta fienden er rett og slett feighet. Og om du må bruke litt ekstra tid for å finne veien fram så var gjør nå det. Det er en del av moroa.

Endret av Orresnei
Skrevet

ganske tydelig at du ikke har spilt noe serlig med d2.. viss du hadde spilt d2 hadde du vist at du får ikke større oppløsning en 800x600 og du hasse vist veldig godt at å springe rundt i for å finne veien ikke er noen del av morroa.. but what do i know..

Skrevet
sier de ja.. ossn kan de finne det ut når alt skjer på klientsiden...

edit: snakker om maphack, ikke noe anna form for jux til f.eks cs o.l. det er fyyy for det går negativt utover de andre som spiller - mener jeg da :)

Jeg vet ikke hvordan de finner ut hvem som bruker slike programmer. Jeg vet at det ikke er noen Diablo II spillere som har blitt tatt for bruk av maphack enda, men det skjer vel en eller annen gang det også. Bruk av maphack i et RPG spill som Diablo II er ikke så alvorlig, men det er fortsatt ulovlig og det gir deg fordeler som du ikke skal ha. Bruk av maphack i RTS spill som StarCraft og WarCraft er derimot veldig alvorlig da man får enorme fordeler over sin motspiller, og man hører stadig om spillere som mister kontoen og får lisensnøkkelen sin deaktivert.

Skrevet (endret)
og du hadde visst veldig godt at å springe rundt for å finne veien ikke er noen del av morroa

neivel, så er det ikke så moro. rettferdiggjør det bruken av cheats/hacks?

Endret av Dimensionx
Skrevet
Jeg vet at det ikke er noen Diablo II spillere som har blitt tatt for bruk av maphack enda, men det skjer vel en eller annen gang det også.

:dontgetit:

Akkurat det har da skjedd mange ganger.

Blizzard bestemt seg for "nylig" at oppdagede brukere av mh, ville bli utestengt for godt.

Skrevet
sier de ja.. ossn kan de finne det ut når alt skjer på klientsiden...

edit: snakker om maphack, ikke noe anna form for jux til f.eks cs o.l. det er fyyy for det går negativt utover de andre som spiller - mener jeg da :)

Jeg vet ikke hvordan de finner ut hvem som bruker slike programmer. Jeg vet at det ikke er noen Diablo II spillere som har blitt tatt for bruk av maphack enda, men det skjer vel en eller annen gang det også. Bruk av maphack i et RPG spill som Diablo II er ikke så alvorlig, men det er fortsatt ulovlig og det gir deg fordeler som du ikke skal ha. Bruk av maphack i RTS spill som StarCraft og WarCraft er derimot veldig alvorlig da man får enorme fordeler over sin motspiller, og man hører stadig om spillere som mister kontoen og får lisensnøkkelen sin deaktivert.

Sier meg enig der....

Skrevet (endret)

1. maphack er ikke bare ett fenomen til D2

--angående d2 maphack--

2. battle.net banner folk med maphack

3. mousepad's maphack inneholder IKKE trojan, dette er en fake som gjør

4. man kan se items bare ved å klikke på en annen person

5. man kan se ting i andre farger (lettere å plukke opp uniqes hvis de er har annen farge en juggel)

6. Før Battle.net bannet folk med maphack brukte de fleste det.

7. Før 1.10 var det lett å kjør runs, dvs lage games og drepe f.eks bare mephisto så lage ett nytt.. ved å bruke maphack kunne man løpe rett ned til mephisto.. hoppe over elva (unngå farlige dyr) og drepe mephisto (runs med sorc tok 2min )... tid er penger, i dette tilfelle items

8. fra tid til annen gir blizzard ut meldinger på battle.net om hvor mange som er bannet fra battle.net pga maphack, triggerhacks, bots osv.. bare kikk litt så ser du

hvor mange som er bannet...

end of story

Endret av texaco
Skrevet

Jeg forstår begge sider her, f.eks når jeg sitter på LAN med andre kompiser og vi skal få lvl`et opp char`s så fort som mulig så bruker vi maphack for å minske tiden og å slippe å leite som noen guder etter enkelte wp`s og slikt.

Å bruke maphack på battlenet har jeg gjort 1 gang og jeg syns ikke det var noe moro for å være ærlig, men jeg ser nytten av den, og det er faktisk slik at de fleste på battlenet bruker maphack, hvertfall av de som kan spillet..

og denne diskusjonen kan pågå LENGE fra begge sider, tror egentlig man kan være enige om at man er uenige og legge det dødt der. (min subjektive mening)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...