Gå til innhold

Trenger hjelp med SuSe 9.0 (drivere)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har endelig tatt meg til mote med å kaste VmWare til fordel for en clean install av en brukervennlig distro :roll:

 

Men jeg plages med en del ting..

 

Under installasjonen så tror jeg at jeg har trykt meg litt for fort igjennom installen slik at jeg nå er innlogget som "root" hele tiden. Jeg finner ikke ikke fram til der jeg kan lage nye brukere. Har prøvd meg litt i "control center" til SuSe, men finner ikke ut hvor jeg som sagt, kan adde en bruker som jeg kan bruke når jeg surfer/chatter, da jeg ha hørt at det ikke er så lurt å være root når man chatter etc..

 

 

 

Jeg skulle også installere chipsetdriverene til hovedkortet..men det går tydeligvis ikke..lastet ned og på hjemmesidene til nvidia står det at: "From within a shell with root privileges, type "sh NFORCE-Linux-x86-1.0-0292-pkg1.run" to initiate the installation."

 

(Går ut fra at den skal skrives inn i "Run command"?) Men ingenting skjer :hmm:

 

 

 

Og sist, men ikke minst..Skjermkortsriverne.. :wallbash:

 

Jeg har vært på ati sine hjemmesider å lastet ned alle driverne til 9600 serien..ingen av disse vil la seg installere..det eneste jeg får når jeg bruker Yast er at Yast tydeligvis ikke liker driverne..kommer opp et vindu ser jeg kan trykke "accept". Men da hopper hele vinduet ut..dette skjer gang på gang..irriterende!

 

 

 

Ellers så lagge de meste av vinduene jeg bruker..prøver å drag`n drop/"jogge" ned internettsider..lagger..irriternede lagg...dette kommer vel av enten chipsetdriverne eller vgadriverne (?)

 

 

Noen som kan hjelpe meg? :) (håper jeg skrev det beskrivende nok :blush: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...