Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SP2 gir lavere båndbredde på trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter at vi begynte å oppgradere bærbare pcer med WinXP SP2 har lagt merke til at kapasiteten på trådløs nettverket har gått merkbart ned(feks fil overføring går merkbart mye senere.) Dette gjelder kun pcer med SP2. Hvis vi avinstallerer SP2 går kapasiteten opp på normalt nivå.

Vi har HP pcer og kjører Odyssey klient på disse. Stabiliteten på nettverket er mye bedre med SP2 så derfor ønsker vi å beholde SP2 men vi må finne ut hvorfor båndbredden blir så mye mindre med SP2.

 

Er det noen som vet hva som kan være galt her eller har noen tips for oss??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Etter at vi begynte å oppgradere bærbare pcer med WinXP SP2 har lagt merke til at kapasiteten på trådløs nettverket har gått merkbart ned(feks fil overføring går merkbart mye senere.) Dette gjelder kun pcer med SP2. Hvis vi avinstallerer SP2 går kapasiteten opp på normalt nivå.

Vi har HP pcer og kjører Odyssey klient på disse. Stabiliteten på nettverket er mye bedre med SP2 så derfor ønsker vi å beholde SP2 men vi må finne ut hvorfor båndbredden blir så mye mindre med SP2.

 

Er det noen som vet hva som kan være galt her eller har noen tips for oss??

opplevde samme problemet her hos oss, men har lastet ned et program som brukes til å åpne flere half-open sockets

 

PM hvis intressert i å prøve det.

Lenke til kommentar
Bruk denne og se om det hjelper:

Samme fila som jeg har :)

men jeg hadde ingen link til den i farten, bare fila.

 

 

 

Så dere mener at filoverføring også rammes av SP2's half open sockets problem??

ja, her hadde vi vertfall det. alt gikk mye bedre etter åpning av flere sockets både på det trådløse og det kablette nettverket, vet ikke helt hvorfor, men det er nå en gang slik det er her.

Lenke til kommentar
Det skal ikke bare ha med P2P-overføringer å gjøre.

Stemmer, vil få problemer med andre ting på nettverket også enn P2P med forlite sockets for hvis alle er i bruk får ikke den neste applikasjonen som prøver å kontakte andre enheter på nettverket satt opp en "kommunikasjonskanal" da den mangler "kontakter" å koble til via (for å prøve å si det så enkelt som mulig)

Dette kan og føre til att overføringer går treigere pga. att applikasjonen som overfører filen(explorer.exe/totalcopy? t.eks.) ikke får åpnet mange/bred nokk kanal til å overføre gjennom.

 

 

(mulig jeg er litt langt ute på viddene her, men det var noe slikt mener jeg å huske).

 

Tilbakemelding om resultatet hadde vært fint ja :)

Endret av johskar
Lenke til kommentar

etter mye om og men fant vi ut at det ikke hadde noe med SP2 å gjøre. Det viste seg at det var den trådløse ruteren vår som var problemet.

 

SP2 gir et mye mer stabilt nettverk enn tidligere windows versjoner, men vi har merket en liten nedgang i ytelse. Den nedgangen er ikke så stor som jeg meldte i min første post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...