Gå til innhold

Help med valg av Web Hotel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå må dere tenke på at de fleste, om ikke alle av de som har pakker til 11kr/mnd, ta de på QXL som eksempel - har 12-17mbit til rådighet. Det blir litt lite når de selger bøttevis med kontoer på qxl og andre måter, og 1% bruker båndbredden på å hoste filmer for eksempel..

 

Iallefall, det er begrenset hvor mange kunder man tar inn på en sånn linje før det oppstår problemer som stabilitet osv.

 

Hostean som ble nevnt her hevder at de er på OC3 elns, tror jeg det var.

Selv har jeg ikke testet det, men det er bedre enn en standaren. Har hørt en del gode ting om dem.

 

Det får være opptil en hver å vurdere hvilke krav de har til en host, og hva man skal med dem - Men imo. så er alle de hostene som prøver å overgå hverandre med lave priser, STOR plass (hvem trenger så stor plass når linja er treig) med billige, leide servere i USA (Awebhotel leier f.eks. ifra EV1Servers)..

 

Kanskje man skal hive seg på bølgen - Virker som en fin måte å tjene litt, tar ikke mange kundene før man har betalt ned serverleien.

Lenke til kommentar
har hotell hos b-one. Greit nok, men de roter fælt.

Bruker og webair. Der får du konto 2000mb disk plass og 100 gigs transfer for 39$ = 270 kr. Veldig fornøyd med dem. God på statistikker og logger.

Hmmm, pussig jeg har brukt dem i vel et år og har ingen problemer i det hele tatt .

Leier hos dem jeg også, og jeg har ikke merket noe tull enda

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har Activeisp og tror det er dritdyrt. Truet med å si opp for to år siden da jeg ringte å sa de hadde lurt meg fordi jeg sa jeg trodde deres tre i en kampanje var for tre år.

Egentlig var det at man fikk tre produkter en krone mindre hvis man kjøpte de samtidig.

Men det førte hvertfall til at jeg fikk tre år for ett år. De tre årene går ut våren 2005 og da tipper jeg at jeg må finne noe annet da 100mb koster 235,- i måneden.

 

Da vil jeg trenge minst 4-500mb og e-post til......la oss si ikke mer enn 1000,- kroner året hvertfall.

De som sier 99% oppetid, det er jo tross alt nesten fire dager i året da, temmelig mye mener nå jeg.

 

Også lurer jeg som mange andre her på linja til de billige. Må jo ha nærmest ubegrenset hastighet da, ellers er det jo ikke noe vits. Kjedelig å kikke på bilder som er på 0,5 til 1mb også får du bare noen kb hastighet

Lenke til kommentar
Nå må dere tenke på at de fleste, om ikke alle av de som har pakker til 11kr/mnd, ta de på QXL som eksempel - har 12-17mbit til rådighet. Det blir litt lite når de selger bøttevis med kontoer på qxl og andre måter, og 1% bruker båndbredden på å hoste filmer for eksempel..

Di fleste av disse er egenlig bare vidreselger store amrikanske domenehotell, men bra linjer, gode backuprutiner mm.

Lenke til kommentar
satte meg emre inn i web hotel nå og fant ut at alle de største norske web hostene kjører servere fra usa. så jeg bestilte driekte fra amerikansk selvskapBillig og bra web host. Fikk 2gb for 96 dollar i året. er kjeme fornøyd dette er mye bedre enn noe annet jeg har funnet..

Hei,

 

Det er ikke noget problem å finne billige Webhoteller lengere. Har selv brukt BKMedia i snart 3 år.

Problemet er å finne et hotel, der de tillater en del trafik.

Jeg hadde nu aldrig valgt et amerikansk Hotel, hvis jeg sku legge ut noget poppulært som f.eks samtlige StarWars episoder.

 

Du bør nok lese det der står med lite skrift - så du ikke får et sjokk når den månedlige trafik er overskredet. Ikke så koseligt å få et brev fra en amerikansk advokat der vil ha noen penge for den extra trafik. :yes:

 

Edit: Ofte står det i betigelserne slikt - jeg siterer fra SurfTown (dei har 'fri trafik'):

 

"Surftown forbeholder seg videre retten til å fjerne innhold som zip, MP3, jpg og liknende såfremt disse belaster serverne i urimelig grad. Hensikten med Surftowns Web-hotell er ikke å fungere som ekstern harddisk for lagring av større mengder filer til fri download eller visning, men derimot en fremvisnings-og/eller salgsplass for private fysiske og juridiske personer."

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...