hockey500 Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Hei! hvis jeg kopierer koden fra W3Schools, og inn til min kode virker den i alle browsere, men hvis jeg deretter kopierer CSS-kodene fra HTML-dokumentet og til et eksternt stilark virker det ikke lenger? hvorfor det? er det bare jeg som skriver kodene mine feil? det virker perfekt med eksternt stilark i Opera, men ikke i IE eller Avant??? i alle andre tilfeller fungerer eksterne stilark bra, det er bare DIV-tagen som ikke virker. hvorfor ikke nå? innrømmer at jeg ikke akkurat er noen ekspert
halvardm Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Kan vi få se på koden ? Da er det enklere å se hva som er feil.
hockey500 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Skrevet 28. oktober 2004 (endret) koden er kopiert fra linken over. har bytta ut CSS-kodene som er i linken og lagt til: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" /> kopiert CSSkodene til et eksternt stilark som ser sånn ut: <style type="text/css"> DIV { background-color:#00FFFF; width:50px; height:100px; overflow: inline; border:1px solid rgb(0,0,0); position:absolute; left:0px; top:20px; } </style> ser du noe feil? Endret 28. oktober 2004 av hockey500
halvardm Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Ja du må ta vekk <style type="text/css"> og </style> EDIT: Purify er en kjapping Endret 28. oktober 2004 av Skomaker
StigandR Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 (endret) <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" /> Du kan ikke skrive "/>" på slutten av en tag. Det er bare hvis det er to tagger etter hverandre Endret 28. oktober 2004 av StigandR
sindreij Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 /> på slutten av tagger uten sluttag er xhtml
StigandR Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 /> på slutten av tagger uten sluttag er xhtml Det kan hende ja
hockey500 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Skrevet 28. oktober 2004 (endret) jeg har fjerna /> og fjerna style type="text/css", men det virker fremdeles ikke. virker bare i opera, men ikke i IE eller avant så det kan vel ikke være noe med kodene siden det hvertfall virker i en nettleser? det gjelder bare DIV-koden. alt annet virker edit: fjerna visst type="text/css" i feil dokument jeg.... LoL når jeg la det til igjen i HTML-dokumentet og fjerna det i .CSS dokumentet virka alt som det skulle i alle nettlesere.. TAKK FOR HJELPEN!! Endret 28. oktober 2004 av hockey500
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå