Gå til innhold

Høyere lyd med software?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-22 15:06, Sunlord skrev:

noen som veit om dette går ann?

har et lydkort som ikke gir fra seg så mye lyd og vil gjerne ha høyere lyd i "headphonsene" min.

noen som veit om en slags "booster" av no slag?

takk for alle svar! :smile:


 

På lydkort er det ofte en av utgangene som heter "line out" og en av utgangene som heter "headphone". På "line out" utgangen er det beregnet at du skal koble inn en forsterker, enten denne er innebygd i høyttalerne dine eller f.eks til stereo-anlegget. "Headphone" utgangen er beregnet for hodetelefoner uten innebygd forsterker, og her er det innebygd en forsterker i lydkortet som er konstruert for hodetelefoner. Å bytte om tilkoblingene på de forskjellige utgangene kan være skadelig for utstyret ditt pga. forskjell i utgangsmotstand på de. Jeg kan tenke meg at du har koblet hodetelefonene på "line out" utgangen. Bytt om til en evt. "headphone" utgang og dette vil bli mye bedre. Hvis du ikke har en slik utgang finns det hodetelefonforsterkere til salgs som du kan koble på "line out" utgangen. Slik programvare som du søker finns ikke i den grad at den ikke ødelegger lydsporet, du får ikke stilt volumet høyere enn du gjør på Volum-panalet/programvaren som du bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...