Gå til innhold

Ønsker kritikk av bildet


tomviktor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke rørt kanalene jeg! Eneste som er gjort med bildet er Desaturate og USM!

 

Har prøvd å sette opp rødkanalen før jeg tar desaturate nå etter at jeg så innlegget ditt, men uten resultat! Hele bildet blir rødt og ubrukelig. Det å begynne å maskere slik at kun leppa blir rødere synes jeg blir for mye tukkling!

 

Her har vi tydeligvis forskjellige meninger....

Lenke til kommentar

Hvis du drar ned rødkanalen før du tar Desaturate ås vil de røde partiene bli mørkere i resultatbildet. Det er flere måter å lage et sorthvittbilde på der man har full kontroll over resultatet. Å bare velge desaturate er veldig sjelden optimalt.

 

Det største problemet synes jeg var det overeksponerte partiet.

Lenke til kommentar
Har ikke rørt kanalene jeg! Eneste som er gjort med bildet er Desaturate og USM!

 

Har prøvd å sette opp rødkanalen før jeg tar desaturate nå etter at jeg så innlegget ditt, men uten resultat! Hele bildet blir rødt og ubrukelig. Det å begynne å maskere slik at kun leppa blir rødere synes jeg blir for mye tukkling!

 

Her har vi tydeligvis forskjellige meninger....

Oki, trodde du hadde benyttet andre metoder for å lage sort-hvitt, en av de bedre metodene er ved å legge til adjustment layers på hue/saturation, slik at du selv kan stille hvor mye av rød/grønn/blå osv som skal synes i sort-hvitt bildet, på den måten kan finstille hardhet, kontraster, spekter over gråtoner osv osv.

 

Man kan få greie resultater ved desaturate også, men da lønner det seg sansynligvis å herje rundt med saturation og kontraster før man kjører det.

 

=)

Lenke til kommentar
Har ikke rørt kanalene jeg! Eneste som er gjort med bildet er Desaturate og USM!

 

Har prøvd å sette opp rødkanalen før jeg tar desaturate nå etter at jeg så innlegget ditt, men uten resultat! Hele bildet blir rødt og ubrukelig. Det å begynne å maskere slik at kun leppa blir rødere synes jeg blir for mye tukkling!

 

Her har vi tydeligvis forskjellige meninger....

Oki, trodde du hadde benyttet andre metoder for å lage sort-hvitt, en av de bedre metodene er ved å legge til adjustment layers på hue/saturation, slik at du selv kan stille hvor mye av rød/grønn/blå osv som skal synes i sort-hvitt bildet, på den måten kan finstille hardhet, kontraster, spekter over gråtoner osv osv.

 

Man kan få greie resultater ved desaturate også, men da lønner det seg sansynligvis å herje rundt med saturation og kontraster før man kjører det.

 

=)

En annen metode er Channel Mixer, der kan du selv bestemme hvor mye du ønsker av de ulike kanalene. Denne funksjonen finnes imidlertid bare i Photoshop CS, såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...