Gå til innhold

SS - Silent Suitcase [04.02: radiator nr.2 ferdig]


Anbefalte innlegg

Har jeg forstått riktig: du skal la vannet gå i loop gjennom komponenter, radiatorer og pumpe, disse radiatorene skal igjen bli kjølt av to peltelementer som vannkjøles til yttersiden til en ekstern radiator..... det høretes VELDIG smør på flesk ut, men jeg har aldri hatt vannkjøling og pelt da, så litt når oddarne84 mekka sin peltkjølte shuttle men...

Uansett du får digg mye stasj inni den lille kofferten! Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

litt smør på flesk er det sikkert, men hovedideen er at vannet som går til den utvendige radiatoren skal kunne holde en mye høyere temperatur. Jeg tenker som så at jo høyere temperatur vannet har, jo bedre virker radiatoren (større forskjell på vanntemp og lufttemp), men samtidig blir jo kjølingen dårligere. Ved å kjøle ett vannsystem med lav temperatur med et annet vannsystem med høy temperatur får man mer effekt ut av radiatoren samtidig som det ikke går utover kjølingen.. Og alt uten vifter såklart.. viktig poeng :)

 

anyway, det er teorien.. om det funker gjenstår å se :)

Lenke til kommentar

Her kommer en oversikt over hele vannkjølingssystemet omtrent sånn det vil se ut (vedlagt bilde).

 

Neste blir å lage vannblokker til peltierelementene. Lager dem av samme kobberplater som jeg brukte til radiatorene og litt plexi.

Jeg testet forresten peltierelementene i går.. først trodde jeg de var gåene siden de bare ble veldig varme på begge sider :s helt til jeg fant ut at de bare var kalde på den ene siden så lenge strømmen var på :thumbup: Må vel tenke på det når jeg skal skru av maskinen.. la pumpene kjøre en liten stund etter at maskinen og elementene er skrudd av.

post-132-1107857470_thumb.jpg

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

Tar en pause fra prosjektet nå. For det første: trenger mer penger. For det andre: Må konsnterere meg litt om skolearbeid i den nærmeste tiden. For de tredje: Må få rydda opp på rommet mitt etter all denne moddinga. Ser helt forjævlig ut her for å si det mildt :) Hadde håpet å kunne holde det litt ryddigere en liten stund og.

 

Men ail bi bækk

peace out..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...