Gå til innhold

SS - Silent Suitcase [04.02: radiator nr.2 ferdig]


Anbefalte innlegg

Eheim1250 klarer 1200 l/t, men problemet er at det er så trangt at det blir haugevis med 90-grader bend og til og med noen T-kryss for å fordele kjølinga jevnere. I tillegg skal vannet igjennom CPU, GPU, chipset, 2 PSU'er, 2 harddisker og 2 120mm radiatorer. Sier seg selv at til og med denne pumpa kommer til å slite litt. Men til opplegget ditt skulle jeg tro at en på 700 l/t skulle være nok så lenge du unngår like mange krinkelkroker på slangene som jeg :) Dessuten vil ikke en pumpe til øke farten på vannet til over 1200 l/t, men det vil komme nærmere den hastigheten ved å øke trykket i hele sysemet... hvis du skjønte... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ;) Vannfarten kommer nok til å minke med en del 90 graders bend, men ifølge tester Skrue har gjort, synker ikke ytelsen merkbart med mange bend i loopen :thumbup: . Men her skal jo vannet gjennom en del andre blokker etc.

 

Men hvordan i all verden skal du få plass til 2 stk Eheim pumper + 2 stk PSUer??!! Jeg sliter med å få plass i kofferten min, og jeg skal hive inn; NF7-S, FX5600, Enermax 460W, en stor raddis (passer på millimeteren ved siden av PSU), vanntank (på størrelse med 2 disker), Hydor-pumpa, en hardisk med hdd-kjøler, cd-brenner..... Og jeg sliter med plassen :p

 

Og en annen ting, hvordan skal du feste AGP og PCI kort? Ser ikke ut som du har sånn festemekanisme som er i kabinetter.

 

Uansett lykker til :thumbup:

Lenke til kommentar

husk at prosjektet ikke innebærer noen form for luftgjennomstrømning :)

Noe du vel bør ha siden du skal ha radiator med vifter.

 

Det med en Eheim pumpe til var bare et innfall som det sikkert ikke blir noe av (heldigvis.. puh *svette*). Men en liten pumpe på 600l/t må jeg jo ha uansett for å drive den utvendige vannkjølingen.

 

Til AGP og PCI kort skal jeg rett og slett skru av festevinklene, skjære hull til bare kontaktene og satse på at jeg ikke skal bytte eller sette inn nye kort med det aller første :)

Lenke til kommentar

siden PC'en min på en måte er litt spredt i sine enkelte deler rundt omkring på rommet mitt så har jeg litt problemer når det kommer til bildeoppdateringer.. men jeg skal ned på clas og handle litt skruer og annet småtteri i dag, og KANSKJE jeg finner en eller annen smart måte å få lagt ut en oppdatering i løpet av morgendagen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

endelig en update.. beklager forsinkelsen :)

 

først litt nytt verktøy

001-thumb.jpg

18 volts black&decker :D utrolig digg!!

 

har altså startet med de avanserte innvendige radiatorene nå..

002-thumb.jpg

kappet av hjørnene med skruehullene i.. fant ut at det var enklere enn å tilpasse kobberplata.

 

003-thumb.jpg

helt firkantet.. no fuss :)

 

004-thumb.jpg

skruehull for skruer til å feste vannblokk med

 

005-thumb.jpg

skruehull med skruer i.. klar for lodding. Loddalampe i bakgrunnen og loddetinn til venstre

 

006-thumb.jpg

lodding er GØY :)

 

008-thumb.jpg

masse mer lodding, og dette er resultatet

 

009-thumb.jpg

til den andre siden trengte jeg en eller annen slags sak til å fylle på vann igjennom.. løsningen blei å stjele nipplene fra den nye innovatekradiatoren som måtte skiftes uansett fordi de var for små.

 

010-thumb.jpg

for å lage korken skrudde jeg på toppen, putta aluminiumsfolie oppi, og lodda den igjen.

 

011-thumb.jpg

loddet ferdig og pusset med sandpapir

012-thumb.jpg

 

013-thumb.jpg

og den andre såklart :)

 

014-thumb.jpg

mer lodding.. elsker dette :D

 

015-thumb.jpg

loddeeee!!! ^^

 

016-thumb.jpg

det ferdige produktet på riktig plass :)

 

det var EN av radiatorene.. må bare gjøre akkurat det samme med den andre :ermm:

har prøvd å fylle den med vann, og den virker tett.. men for sikkerhets skyld skal jeg dekke skjøtene med litt silikon.

 

et par bilder til:

 

017-thumb.jpg

dette tok TID! men det var verd det.. blir kvitt masse unødvendig kabling, ogdet ser mye bedre ut

 

018-thumb.jpg

sist men ikke minst: innovatek passiv radiator ;)

 

 

skjønner det er lenge siden siste oppdatering, men håper dette gjør litt opp for det...

dessuten kommer det mer! mye mer! :)

Lenke til kommentar

jeg skal gjøre det samme med en til, så skal disse to fylles med vann og kjøles av to peltierelementer som igjen skal kjøles av den store utvendige radiatoren... som jeg allerede har forklart et par tre ganger tror jeg :roll:

 

edit: ok, ser at jeg ikke har forklart det så nøye bortsett fra kanskje på begynnelsen.. men håper du fatter opplegget nå ihvertfall ;)

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

jeg vet.. har prøvd å lodde alminium før, og det går rett og slett ikke.. ikke på vanlig måte ihvertfall. Men radiatoren er ikke i aluminium.. den var svart, men av en eller annen grunn ser det ut som det var et lag med crom under den svarte lakken.. men innerst inne er det kobber :)

så ingen problemer der

 

du ser det hvis ser litt nøye på bilde nr 2..

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

hehe.. er plenty med anledning til lekkasje likevel :p

men skal såklart gjøre mitt beste for å unngå det

 

edit: jeg har fått utrolig masse spørsmål om hva det er jeg egentlig driver med (ikke bare fra warlord ;) ), så jeg legger ut dette bildet og håper at det vil oppklare i det minste én ganske sentral detalj

019-thumb.jpg

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...