ivarhoff Skrevet 26. oktober 2004 Skrevet 26. oktober 2004 Kan noen hjelpe meg med en oversikt over hvilke ratt og pedaler som er på markedet nå? Er interessert i nyere modeller og ikke de som kom i forrige årtusen... Skal ha meg rett og pedaler til bilspill, i hovedsak rallyspill (RBR og CMR05), men også TOCA2 og kanskje et F1 spill. Pris er viktig forhold til hvor mye man får for pengene. Har ikke tatt stilling til Force Feedback, men innbiller meg at det gir det hele en ekstra dimensjon. Skriv gjerne litt om hva du liker/misliker med de ulike typene. Og til slutt: Ikke skriv uttal deg om ting du ikke har prøvd selv uten at det kommer fram av teksten. Da håper jeg på noen gode inspill her!
Desdichado Skrevet 26. oktober 2004 Skrevet 26. oktober 2004 Dette spørsmålet har vært oppe utallige ganger, nå senest i følgende tråd: Beste ratt og pedal til bilspill pc Dersom du er ute etter noe annet så spør i vei...
Aasgaard Skrevet 26. oktober 2004 Skrevet 26. oktober 2004 Det er vel ikke noe poeng å liste opp alt som er av ratt, se heller på linken Desdichado postet for anbefalinger av PC-ratt. Kort fortalt: Gode ratt må du betale like i overakant av 1000,- for, og valget står da primært mellom Logitech MOMO Racing og Logitech Driving Force Pro (PS2-ratt, men fungerer også på PC). Du finner omtaler av begge her på Gamer.no. Jeg har begge, og vil nok si jeg foretrekker MOMO Racing til PC, men Driving Force Pro har jo 900-graders sving. Les omtaler, og se om du kan få testet ratt i butikk.
ivarhoff Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Skrevet 26. oktober 2004 Sorry, da lar vi tråden ligge. Fikk ikke søkefunksjonen til å virke og var litt utålmodig...
gmer Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 ... litt mer enn ratt - Er det noen som har noen tips for å få tak i en god kjøre-stol ?? Jeg vil gjerne sette opp et komplett bilsete med ratt og pedaler foran prosjektøren min, skikkelig motert så det ikke glir alle veier i de værste NFS utfordringene.. Noen som har noen tips om leverandører - sveisere eller annen måte å få dette til ? (Recaro - blir vel fort litt dyrt ?)
Aasgaard Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 ... litt mer enn ratt - Er det noen som har noen tips for å få tak i en god kjøre-stol ?? Jeg vil gjerne sette opp et komplett bilsete med ratt og pedaler foran prosjektøren min, skikkelig motert så det ikke glir alle veier i de værste NFS utfordringene.. Noen som har noen tips om leverandører - sveisere eller annen måte å få dette til ? (Recaro - blir vel fort litt dyrt ?) Dette er noe du kommer til å få se mer av på Gamer.no fremover. Da tar vi det litt grundigere, men jeg kan jo gi deg et par tips: Racingsimulator.no (ser ut til å være nede akkurat nå, så får ikke gitt direkte link) Her får du kjøpt et opplegg i alu med skikkelig Jamex-racingsete. Tar plass og koster, men burde få frem gliset. Inlinetech.no Her er det mye å velge mellom. Alt fra små, billige saker du lett kan rydde bort til større og mer fancy greier. Playsets Racing-setene har nedfellbar rygg, slik at de kan "pakkes sammen". De får du kjøpt på Expert vet jeg, har ikke pris i hodet. Priser på begge steder ligger typisk på mellom 2500,- og 3500,- om du ikke skal ha noe av det aller enkleste.
gmer Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Mange takk! - har sett ut ett sete som ser bra ut Playseat - men det er noen tynne rør.. Håper det holder - at ikke force-feedback tar knekken på konstruksjonen.. Er det noen som har testet noe av dette ?
Aasgaard Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 - har sett ut ett sete som ser bra ut Playseat - men det er noen tynne rør.. Håper det holder - at ikke force-feedback tar knekken på konstruksjonen.. Er det noen som har testet noe av dette ? Jeg har bare såvidt plassert baken i et slikt sete, så jeg skal ikke si noe for bombastisk, men jeg tror absolutt det tåler røff bruk. Vi håper å få inn blant annet det setet for test snart, men jeg kan dessverre ikke si noe om tidspunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå