Gå til innhold

Epox 8k7a+ Prøver å bygge ny pc


Lars73

Anbefalte innlegg

Hei

 

Setter i sammen en gammel pc til mine svigerforeldre.

 

Mitt problem er at etter en stund, så slår pc'n seg av. Får installert windows frem til den starter på nytt for første gang, etter det, så nekter den å starte igjen. Den starter i maks 3 sekunder for så å slå seg av igjen. Kommer ikke engang til Bios..

 

Dette har jeg sjekket

 

- Resatt Bios

- Sjekket av vifta til Cpu'en går så den ikke blir varm

- Tatt ut alle kort bortsett fra skjermkort

- Byttet harddisk

 

Hvis noen har noen forslag til løsning, så ville jeg blitt veldig glad.. :yes:

Endret av Lars73
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-Nye eller brukte deler?

-Strømforsyning?

-NoName eller billig Twinmos ram?

-Varme?

-Skjermkort?

 

Det jeg prøver å si er at her trengs det mer info.

Alle delene bortsett fra kabinettet er gamle. 350w strømforsyning fulgte med kabinettet, så det skulle jo være nok strøm..

 

256 ddr 2100 kingston ram

 

Varme skal ikke være noe problem, cpu-vifta går som en olja lyn de få sekundene den starter opp, men kan jo ikke helt utelukke dette selv om det er usannsynlig.

 

Skjermkortet er et ati radeon 64 md ddr

Lenke til kommentar

Det første jeg ville gjort var å ta fra hverandre alle delene igjen (også skru ut hovedkortet fra kabinettet), for så å sette det sammen på nytt. Hvis det gir samme resultat, er neste skritt å bruke eliminerings metoden; en og en del byttes ut til feilen er funnet. Det siste forutsetter at du har deler som kan byttes, evnt. lånes.

 

Prøv også å sette minne i en annen slot, og (hvis du har) et gammelt PCI skjermkort.

 

Hvis ingenting av dette fører frem, vil jeg anta at det er hovedkortet som er defekt. (Slik gikk det forresten med et Epox hovedkort jeg hadde.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...