Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sierra is går barre på 3syl..


Myr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Har en sierra is som ikke er heilt frisk.

Det virker som den kun går på 3syl.

Alle pluggledniger er ok.

Men lurte barre på om det kan vere tennpluggene eller om det kan ver dysene!?

Tror dere at nye tennplugger og dyserens vil hjelpe? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,tenker eg får prøve det i mårga..:)

Er det noen som vet hvor eg får kjøpt shims,så eg får justert ventilene?

Skrevet

sjekk rotoren og fordelerlokket. I tillegg til pluggene såklart.

 

Ellers kan du vel skru ut den dysa du tror er gåen og se om det kommer bensin ut?

Skrevet

Barre et spørsmål til..Pratet med en kar som sa at det kunde ver kammen som var gåend/slitt... men forstår ikke heilt korleis d kan fororsake at den barre går på 3 syl.? :hmm:

Skrevet

Hvis kammen begynner å bli slitt og rund på disse motorene vil du merke at bilen fusker til og rykker ganske kraftig i et kort øyeblikk sånn innimellom.

 

Omtrent som om motoren bråstopper i et brøkdels sekund. Forferdelig å sitte på, gamle scorpioen min fikk det slik på slutten.

 

Er du sikker på at bilen går på bare 3 sylindre eller er dette noe du tror?

Skrevet
Hvis kammen begynner å bli slitt og rund på disse motorene vil du merke at bilen fusker til og rykker ganske kraftig i et kort øyeblikk sånn innimellom.

 

Omtrent som om motoren bråstopper i et brøkdels sekund. Forferdelig å sitte på, gamle scorpioen min fikk det slik på slutten.

 

Er du sikker på at bilen går på bare 3 sylindre eller er dette noe du tror?

Kikket litt på bilen i dag..målte komprisjon,siftet plugger,sjekket pluggledninger,fordeler og at bilen fikk drivstoff...som alt var ok..

Tok meg en tur med bilen og etter kort stund var det barre så vitt den hostet og gjikk.mådde holde den på litt turtal for og slure heile vegen til bake,var barre så vidt den orket å gå..de som eg tror det er er at eg nå ha ny kam og stille ventilene(for der er noe ventiltikking! heh)men d som er litt merklig er at det kom over natten!? :hmm:

Skrevet

du skal ikke se bort i fra at det er datahjernen som styrer innsprøytningen som fusker.

Det skjedde med min 440, der datahjerenen tiltet over, og så vidt at bilen ville gå i det hele tatt

Skrevet

Har pratet med en bilmekaniker som er ford frelst..Han sa enten at det kunde vere kam'en som er meget utslitt(noe som går igjenn på sierra tydligvis) eller var det ett eller annet om en ventil ring.pratet ikke med han direkte så om noen kunde forklare meg hva en ventil ring er for noe så hadde det vert supert :yes:

Skrevet (endret)
du skal ikke se bort i fra at det er datahjernen som styrer innsprøytningen som fusker.

Det skjedde med min 440, der datahjerenen tiltet over, og så vidt at bilen ville gå i det hele tatt

ja,den er jo noe av det billigaste som kunde gå i stykker :p hehe..får skru opp toppdekselet og måle klaring mellom kam og ventilane i mårgen..er der ruske gale der så er jo sikkert nåkk feilen der :roll: ..vist ikke så er det sikkert som du sier at hjernen er litt på vidda :hrm:

Endret av Mafuck
Skrevet

på disse "pinto"motorene (ford 4 sylinder ohc) så er det somregel kammen som er problemet. Så lenge motoren har fått olja si og ikke er helt rævkjørt er det stor sjangs for at du vil se en slitt kam når du tar av toppdekselet :)

 

Kanskje han mekanikeren prata om stempelringene eller ventilsetene?

  • 2 uker senere...
Skrevet

Har bilen gått langt?

Dersom bilen har gått noke serlig over 150 000 kan det vere at filteret i dysene og sjølve spissane er tette og fulle av avleiringar

 

det gjer at bilen går dårlig og gjerne svert dårlig

Skrevet

Viss det er kammen som forårsaker problemer ville bilen gått dårlig hele tiden. Slik jeg forstår det kommer feilen etter litt kjøring? I så fall er jeg mer enig i at det ligger i elektronikken.

Er det kammen din som er gåen mener jeg å huske at du må av med toppen for å få byttet den. Tror den kun kan bankes ut mot torpedoveggen og da stopper det fort opp. Er rimelig sikker på at du ikke trenger shims for å justere ventilene.

Lykke til.

Skrevet

Overliggende kam på disse motorene. Såvidt jeg vet er det bare å ta ut toppdekselet og plukke ut kammen.

Må såklart av med kamdrevet og det tullet der.

Skrevet

Ja det ser du jo fort når du tar av toppdekselet.

Mener det er samme motor som sitter i transit. Og på disse kan du ikke skru av bøylene over kammen da disse er en fast del av toppen. Kammen må derfor bankes ut. Dette kan kun gjøres i retning kupeen. På de gamle transitene har jeg ved en annledning skjært hull i torpedoveggen for å slippe å ta av toppen.

Skrevet

Jo, du sier noe der. Kom på at jeg hadde motoren ut av bilen da jeg bytta kam på en slik motor. Sikkert derfor jeg husket det som piece of cake" :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...