Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WL500G & SpeedTouch 510i


Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del på forumet om åpning av porter på SpeedTouch 510i routeren som Telenor leverer med ADSL pakkene sine.

 

Jeg klarer å få åpnet portene og å få eMule til å virke når jeg kobler PC'en rett i SpeedTouch routeren. Problemet oppstår når jeg skal koble Asus WL-500g i mellom.

 

Jeg prøvde å sette SpeedTouch routeren i Bridge mode, og legge inn PPoE på WL-500g boksen ([email protected] + passwd), men det gikk ikke. Fikk en feilmelding på SpeedTouch boksen når den ble satt i Bridge mode, men når man logger inn igjen etterpå ser alt greit ut på Diagnostics.

 

Har noen fått dette til å fungere?

 

Bidland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpen! Det fungerte med en gang!

 

Jeg måtte bare skru av og på WL500G boksen en gang, så fikk maskinene ip-adresse rett fra SpeedTouch routeren.

 

Jeg går ut i fra at det er naturlig at jeg nå ikke kommer inn på WL500G boksen på den ip adressen jeg tidligere brukte. Hvis jeg skal endre på oppsettet på den nå, så må jeg vel resette den? Eller er det en annen lur måte å komme inn på den på når den er i AP modus?

 

mvh

Bjørn Magne

Lenke til kommentar

Jeg fikk trøbbel med SpeedTouch routeren når jeg anskaffet IP-telefoni. Selv etter å ha åpnet de nødvendige portene (fryktelig tungvint forresten), nektet den å aksepter IP-telefoni. Løsningen ble å sette den i Bridge mode, og så la routeren ta seg av påloggingen. Dette var helt smertefritt.

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen! Det fungerte med en gang!

 

Jeg måtte bare skru av og på WL500G boksen en gang, så fikk maskinene ip-adresse rett fra SpeedTouch routeren.

 

Jeg går ut i fra at det er naturlig at jeg nå ikke kommer inn på WL500G boksen på den ip adressen jeg tidligere brukte. Hvis jeg skal endre på oppsettet på den nå, så må jeg vel resette den? Eller er det en annen lur måte å komme inn på den på når den er i AP modus?

 

mvh

Bjørn Magne

Bruk Asus sitt Device discovery program som fulgte med routeren for å finne ip.

 

For øvrig bruker Speedtouch å gi 10.0.0.1 i første omgang til ap, du finner wl500 der tenker jeg. Hvis ikke tester du en og en oppover. Tipper at du ikke kommer så langt som til 10.0.0.5 før du treffer, men det er enklere med Asus sitt program.

Lenke til kommentar

Vel, jeg var visst ikke helt i mål enda...

 

Jeg satte WL500G i AP modus og kommer ut på internett med begge maskinene (en laptop, via W-lan og en stasjonær, kablet til WL500G), men jeg får ikke kontakt mellom de to maskinene.

 

Jeg har delt ut en mappe på den ene maskinen som jeg gjerne vil kunne åpne på laptopen.

 

Jeg får svar på ping mellom de to maskinene, men altså ikke når jeg browser i Explorer. Bruker Win XPpro.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...