Gå til innhold

S-ATA og vanlig IDE disk på Dell GX270


Anbefalte innlegg

Jeg har byttet HD i jobbmaskinen min, en Dell GX270 med Intel 865 brikkesett. Maskinen har 2 stk S-ATA plugger og 2 vanlige IDE plugger på hovedkortet.

 

Installasjon av ny S-ATA disk har gått uten noen problemer, så det er ikke der problemet ligger. Greia er at jeg skal ha med meg en 120Gb vanlig IDE disk også! Siden BIOS hos Dell er meget enkel er det ingen settings for hvem som har prioritet på boot og sånne ting.

 

Det funker tilsynelatende helt OK med boot-disken S-ATA på S-ATA kontakt1 og IDE disken som master på IDE kontakt1. Men... problemet er at jeg ikke får mer enn PIO mode4 ut av den 120gb IDE disken. :roll:

 

Jeg har prøvd å sette den som slave, men da skjønner BIOS ingen verdens ting.

 

Er det noen kloke hoder med kjennskap til Dell der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dell er litt mongoloid i flekkene :) har holdt på i hele dag å fikse maskina mi. Viste seg tilslutt at det var kontakten i veggen det var feil med, men når jeg ringte dell endte jeg bare opp med at windows ikke starta, noe som jeg måtte fikse selv (etter å ha kjørt det dritlange diagnose-verktøyet..). Hadde samme problemet rett etter jeg fikk maskinen, fant bare ikke ut at det var det først, og det telefongutten fikk meg til å gjøre var å resette biosen til sånn den var når jeg fikk den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...