Gå til innhold

S700i, noe tess?


podtop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer SE S700i, men er litt usikker, er det noen andre tellefoner som er i samme klasse, (kvalitet på skjerm og kamera). Og er det noen positive eller nevgative sier med denne telefonnen er eller andre som kan passe opp mot denne?

For min del står jeg mellom Nokia 6630 og SE S700i. Mine vurderinger (ut fra hva jeg trenger, så dette er ingen objektiv vurdering):

 

Fordeler Nokia:

- Symbianmobil (selv trenger jeg ikke dette som jeg vet om, men kanskje jeg om ett år finner ut at det er utrooolig nødvendig...).

- Har inntrykk av at den har noe flere "forretningsfunksjoner".

 

Fordel S700i:

- Større og bedre skjerm.

- (Personlig mening) Bedre design

- Litt mindre av størrelse (2 mm kortere, 1 cm smalere, men 3 mm tykkere, så vidt jeg har notert meg).

Lenke til kommentar
- Litt mindre av størrelse (2 mm kortere, 1 cm smalere, men 3 mm tykkere, så vidt jeg har notert meg).

Litt feil tall her:

S700= 107.5 x 49 x 24.5 mm

7610= 108.6 mm x 53 mm x 18.7 mm, 93.5 cc

Det vil si at S700 er 1,1 mm kortere i lengden, 4 mm tynnere i bredden, men 5,8 mm tjukkere.

Viktig punkt; Den størrelsen på s700i er FØR du åpner den :-/

I åpen tilstand nytter det nesten ikke å sammenligne engang... ;)

-

Tilbake til diskusjonen:

Selv synes jeg egentlig at s700 er unødvendig dyr og for stor egentlig. I bunn og grunn kan dette nesten sammenlignes med en k700i med et bedre kamera og skjerm.

Nokia 7610 har kanskje en litt svakere skjerm og kamera, men prisforskjellen på nesten 2000 kr. er stor nok i seg selv for å forsvare dette, og så er 7610 også en symbian telefon, noe som itillegg styrker den posisjon i forhold til s700.

Selv ville jeg ha valgt Nokia 7610, uten å blunke egentlig. Utrolig mer for pengene, og på mange områder bedre, med unntak fra skjerm og kamera (selv om den ikke er langt unna her heller)

Lenke til kommentar
Negative ting: stor når man slår opp tastaturet, dyr!!!

Positve ting: Trolig den beste, og mest fancy mobilen på den norske markedet idag..

 

Men jeg anbefaler iallefall 7610.. En kjempe bra telefon!! Dyr den og, men ikke såå dyr som s700i..

Desidert ikke den beste på markedet! Ennå verre virker den når det kommer til funksjon/pris-forhold.

Lenke til kommentar

Hvorfor ser dere ikke heller på en Qtek 9090?

 

Den har vel alt og mere som S700i har.

Bortsett fra at dette er en PDA med mobil (og ikke omvendt) da.

Så den er litt større. Men mulighetene er uendelig mye større! Og prisen er jo nesten den samme.

 

Edit:

Et bilde for å illustrere:

pic11.jpg

Endret av Naits
Lenke til kommentar

La oss se det på en annen måte.

 

Når du drar opp den trestokken av en mobiltelefon fra lomma, tar jeg fram min PDA fra innerlomma på jakken og ser samtidig mye mer profesjonell ut der jeg står med ei penn og skriver på mobilen min.

Mens du står å bruker en bomerang av en telefon til å taste på. :tease:

 

Mange måter å se en sak på... :innocent:

Lenke til kommentar
Jeg vurderer SE S700i, men er litt usikker, er det noen andre tellefoner som er i samme klasse, (kvalitet på skjerm og kamera). Og er det noen positive eller nevgative sier med denne telefonnen er eller andre som kan passe opp mot denne?

Har du sett på samsung d500?..den er drit rå, og skorter ikke noe på funksjoner( som jeg vet om).. bare større skjerm på s700.. men så sparer du 2000 da..

Lenke til kommentar

SE S700i er den desidert beste telefonen jeg har hatt noen gang og som jeg i det hele tatt har vært borttil. Greit nok den er dyr men størrelsen er det ingen ting og si på. Sammenslått er den mindre enn P900 og oppslått så passer den perfekt i hånda. Trodde det ville være et problem men størrelsen har vist seg å være en stor fordel. Har heller ikke opplevd noen bugs som jeg derimot hadde mye problemer med på K700i

Lenke til kommentar
Jeg vurderer SE S700i, men er litt usikker, er det noen andre tellefoner som er i samme klasse, (kvalitet på skjerm og kamera). Og er det noen positive eller nevgative sier med denne telefonnen er eller andre som kan  passe opp mot denne?

Har du sett på samsung d500?..den er drit rå, og skorter ikke noe på funksjoner( som jeg vet om).. bare større skjerm på s700.. men så sparer du 2000 da..

S700i har minnekort og radio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...