Gå til innhold

XP Pro-problem


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har en relativt ny (2 uker..) installasjon av Windows XP på en like ny maskin her, men i det siste har explorer.exe begynt å bruke 100% (ifølge task manager) av CPUen... dette er naturligvis rimelig irriterende.

 

Noen tips om hva jeg bør gjøre? Å re-installere hele XP vil jeg helst gjøre som aller siste utvei...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-21 12:07, Inbreak skrev:

Eg hadde akkurat same problemet nåreg prøvde WinXP.

Kast ut heile XP og legg inn Win2k i staden. Det er masse bedre. XP suge bigtime.


ja og hvordan kan du si at win2k er mye bedre en win xp når du bare har prøvd d en liten stund.har hatt win2k i et år og d er bra,med d er også win xp,har hatt xp siden oktober.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-21 13:47, HoVeSkOt skrev:

Quote:


Den 2002-05-21 12:34, cerveza skrev:

Jeg har også opplevd samme problem. Det kom av et program som heter Direct Connect (fildeling). Fjernet programmet og alt ble bra...



 

ofrer jo **** ikke direct connect!!!

 

det er min kilde til ALL programvare!!

 

Kazaa suuger DC ruuler!

 

 

Prøv WinMX i stedet da. Jeg har lastet ned 20-30 filmer + haugevis med musikkvideoer, tegnefilmer og andre filmsnutter, musikk og grafikk der i løpet av de 3-4 helgene jeg har hatt PC'n stående på hele helgen. Nye WinMX 3.0 støtter også nedlasting av samme fil fra flere sources samtidig. I motsetning til Kazaa inneholder ikke WinMX spyware heller.

Lenke til kommentar

Sikker på at det er explorer.exe og ikke explorere.scr, som er en orm som spres via Kazaa for tiden?

 

Denne er kjent for å spise opp systemresursene.

 

Nyeste virus defs fra Norton finner den dog...

 

Om du har det viruset så vil du ha en system linje i startup som starter explorer.scr, samt at windows/temp vil ha en /sys32 (Tror jeg) med en masse garbage filer i.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-23 10:07, DeejPhant skrev:

Quote:


Den 2002-05-21 12:07, Inbreak skrev:

Eg hadde akkurat same problemet nåreg prøvde WinXP.

Kast ut heile XP og legg inn Win2k i staden. Det er masse bedre. XP suge bigtime.


 

Spar oss for de fjortis holdningene dine...

 

 

14tiss my ass!

Og ellers har du det bra mammadalt? =))

 

Har reinstallert XP ørten hundre ganga, og akkurat samme problemet.Begynner med en gang, omtrent ikkje fått installert ett einaste programm før det begynner.Avsluttar explorer.exe og startar fila på nytt, ikkje mange minutta før det er tilbake til akkurat det samme.Alle eg kjenner som har prøvd XP har berre hatt problem til dei grader og gått tilbake til 2k.Maken til dårlig og ustabilt OS har ikkje MS komt med sidan Win95.

 

I tillegg er XP sikkerhetsbombe til DEI grader. Ikkje for ingenting majoriteten av bedrifter skyr unna XP. WinXP er det enklaste OS å hacke sidan Win95 kom på markedet. Det har en kamerat/sikkerhetsguru sjølv uttalt. Tru det eller ei, men det er den kalde fakta.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-24 05:18, Viva skrev:

De er ca
20
oppdateringer fra


Laster du ned desse blir maskina bra...




_________________

Mvh, Viva.

Athlon 1400MHz, 512MB, 120GB,

19" Visionary, Archos MiniCDRW, XP Pro.

-


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Viva på 2002-05-24 05:21 ]</font>


 

Det var vel litt bombastisk.. KAN maskina bli bra er vel en bedre formulering.. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-24 07:47, Inbreak skrev:

Quote:


Den 2002-05-23 10:07, DeejPhant skrev:

Quote:


Den 2002-05-21 12:07, Inbreak skrev:

Eg hadde akkurat same problemet nåreg prøvde WinXP.

Kast ut heile XP og legg inn Win2k i staden. Det er masse bedre. XP suge bigtime.


 

Spar oss for de fjortis holdningene dine...

 

 

14tiss my ass!

Og ellers har du det bra mammadalt? =))

 

Har reinstallert XP ørten hundre ganga, og akkurat samme problemet.Begynner med en gang, omtrent ikkje fått installert ett einaste programm før det begynner.Avsluttar explorer.exe og startar fila på nytt, ikkje mange minutta før det er tilbake til akkurat det samme.Alle eg kjenner som har prøvd XP har berre hatt problem til dei grader og gått tilbake til 2k.Maken til dårlig og ustabilt OS har ikkje MS komt med sidan Win95.

 

I tillegg er XP sikkerhetsbombe til DEI grader. Ikkje for ingenting majoriteten av bedrifter skyr unna XP. WinXP er det enklaste OS å hacke sidan Win95 kom på markedet. Det har en kamerat/sikkerhetsguru sjølv uttalt. Tru det eller ei, men det er den kalde fakta.

 

 

Jeg har kun opplevd det problemet en gang i løpet av et år nå...

 

.. og da var det nero som fucka opp

 

Jeg tror det er du som er problemet her og ikke Windows

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-24 07:47, Inbreak skrev:

Quote:


Den 2002-05-23 10:07, DeejPhant skrev:

Quote:


Den 2002-05-21 12:07, Inbreak skrev:

Eg hadde akkurat same problemet nåreg prøvde WinXP.

Kast ut heile XP og legg inn Win2k i staden. Det er masse bedre. XP suge bigtime.


 

Spar oss for de fjortis holdningene dine...

 

 

14tiss my ass!

Og ellers har du det bra mammadalt? =))

 

Har reinstallert XP ørten hundre ganga, og akkurat samme problemet.Begynner med en gang, omtrent ikkje fått installert ett einaste programm før det begynner.Avsluttar explorer.exe og startar fila på nytt, ikkje mange minutta før det er tilbake til akkurat det samme.Alle eg kjenner som har prøvd XP har berre hatt problem til dei grader og gått tilbake til 2k.Maken til dårlig og ustabilt OS har ikkje MS komt med sidan Win95.

 

I tillegg er XP sikkerhetsbombe til DEI grader. Ikkje for ingenting majoriteten av bedrifter skyr unna XP. WinXP er det enklaste OS å hacke sidan Win95 kom på markedet. Det har en kamerat/sikkerhetsguru sjølv uttalt. Tru det eller ei, men det er den kalde fakta.

 

Har du noe i mot win xp,kan du ikke prøve å fikse problemet før du sier at win 2k er så mye bedre,w2k er veldig bra men d er win xp også,tipper du har oppdatert alt Bios/programs/winupdates/Via-Intel.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...