Gå til innhold

Kommer ikke inn i Windows.


Furyfax

Anbefalte innlegg

HK= ABIT NF7S-V2.0

CPU= AMD XP-m 2400+ 35W

 

Brukte Abit Windows flash programmet og alt så ut til å gå bra. Helt til eg restarta.

Kom aldri inn i windows igjen.

Ser ut som om pcen kommer et stykke på vei inn til windows men henger seg opp.

Har aldri komt så langt som Windows XP emblemet som kommer, det henger seg opp rett før der.

 

Slenger med bildet om hvor det stopper opp.

 

Håpe noen kan hjelpa meg. Har 3 innleveringer som skal leveres på mandag, tirsdag og onsdag neste uke som ligger på C: desverre. Har derfor VELDIG lite lyst å formatere.

 

Her er en beskrivelse på biosen:

 

D10 MANTA RAYS XT

 

Features:

- Base On Abit Stock D10 bios

- CPU Disconnect function patch as recomended by nVidia Tech

- EXT P2P Discard time set 1ms by default (to prevent SATA corruption)

- SBA Enabled by default(VGA Driver might overwrite the setting)

- New small ABIT logo

- New Full Screen boot up logo (Manta Rays XT Logo by HouseRats @ OcForums.com)

- L12 Softmod for Tbred & Mobile to run on 166MHz Interface

- Beta 4x4 Ingredients : Included

- Dimm Driving Strength & slew Rate : ABIT Stock D10 Configuration

- Alpha Timing : ABIT Stock D10 Configuration

- CPU Interface Enable & Disable : ABIT Stock D10 Configuration

- Bios Layout : ABIT Stock D10 Configuration

- SATA Bios Version : 4247

 

Credit to:

- Rabbi : Beta testing on Micron 5B Chips (2 x 512MB = Max 254Mhz 2.5-2-2-11 multiplier 10.5)

- HouseRats @ OcForums.com : D10 Manta Rays XT splash screen

 

a)Command Per Clock Enabled

http://forum.abit-usa.com/attachment.php?s=&postid=420399

 

Den ligger på:

http://underclock.rocks.it/

 

 

Ser nå hvis eg vente ca 10min kommer dett opp:

 

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

 

Virker jo som om biosen funker, men at noe annet er gale ?

 

 

Mvh en desperat

 

Paul :cry:

 

EDIT: Har prøvd å boote opp med CD og diskett. La også inn orginale biosen på en diskett for å boote opp med den, men det funka heller ikkje.

post-24-1098451533_thumb.jpg

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, sorry for sent svar har vært på jobb til nå.

Ja, eg klare å gå inn i biosen å stilla på den, så det ser ut som det ikkje er bios det er noe galt med. Men eg er ikkje noe ekspert på slikt.

 

Har prøvd å boot fra diskett å legge inn ny offisiell bios på den måten, men problemet er at det står: UNABLE TO BOOT! PLEASE INSERT BOOTABLE DISK, eller noe i den duren.

Så eg komme ikkje så langt som å legge inn ny bios.

 

Mvh

 

Paul

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Er dette rett:

Eg tok ut batteriet og skifta den jumper tingen, i noen minutter. Deretter tok eg å skifta jumperen tilbake til der den sto og så batteriet inn igjen.

 

Når eg gjør slikt vil den da gå tilbake til den orginale biosen som fulgte med hovedkortet eller bare nullstille den uffosielle eg nevnte i første tråden ?

Lenke til kommentar

Vil nok støtte meg til tidligere spørsmål... :-)

 

Har du gått inn i bios og satt parameterene tilbake til det du benyttet før du byttet bios?

 

Mister i mange(stort sett)tilfeller cmos ved bios-oppdatering.

 

Sier ikke dette er løsningen, men i det minste verdt forsøke.

 

Håper kortet ikke tok #kvelden# :-( :mad:

 

Og lykke til med feilsøkingen. :thumbup:

 

Og til dere andre :-) Har dere en løsning til dette så hjelp han :-)

 

heidå

Lenke til kommentar

d10 biosene har rykte på seg for å lage trøbbel med sata disker.

 

Fra en bios side:

***IF YOU ARE USING SATA, DO NOT, I REPEAT, DO NOT USE D10. D10 IS KNOWN TO CORRUPT SATA DEVICES***

 

Hvis du har s-ata disk(er) tror ikke du kommer unna formatering. (samt bios flash til non d10 før format)

 

Du trenger jo ikke formatere. du kan jo bare reinstallere windows over den gamle og håpe på at ikke all data er korrupt..(hvis ikke hele partisjonen er borte da)

 

edit: du kan jo skaffe deg en bootdisk fra bootdisk.com med sata drivere (og støtte for ntfs hvis du bruker det) og se om du får redda de dokumentene.

 

Prøvd å ta en repair med windows cd`en etter at du flasha tilbake?

Endret av snoopafella
Lenke til kommentar

Sikkert ekstremt dumt og si, men men.... har du satt boot-rekkefølge etter bios-f?

 

Sett den på cd-rom og sett i XP-plata (eller det W? du benytter) og velg reparering av installasjon...

 

i det minste win ok :-) etterpå...

 

Krysser vi alle i forumet for deg så kanskje du var så heldig at du kun rakk slette cmos og fikk tull før(og uten) install av bios så kan du stille alt i bios til dine ønsker etterpå..... :-)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Krysser vi alle i forumet for deg så kanskje du var så heldig at du kun rakk slette cmos og fikk tull før(og uten) install av bios så kan du stille alt i bios til dine ønsker etterpå.....

 

Hva betyr dette?

 

Når eg gjør slikt vil den da gå tilbake til den orginale biosen som fulgte med hovedkortet eller bare nullstille den uffosielle eg nevnte i første tråden ?

 

Du setter bare alle innstillingene i bios til default.

dvs som garantert skal fungere for de aller aller fleste.

f.eks er CPU ofte underklokket etter en clear cmos

Endret av snoopafella
Lenke til kommentar
Krysser vi alle i forumet for deg så kanskje du var så heldig at du kun rakk slette cmos og fikk tull før(og uten) install av bios så kan du stille alt i bios til dine ønsker etterpå.....

 

Hva betyr dette?

 

Når eg gjør slikt vil den da gå tilbake til den orginale biosen som fulgte med hovedkortet eller bare nullstille den uffosielle eg nevnte i første tråden ?

 

Du setter bare alle innstillingene i bios til default.

dvs som garantert skal fungere for de aller aller fleste.

f.eks er CPU ofte underklokket etter en clear cmos

hehe... skrev litt utydelig sorry... Mente alle på forumet skulle krysse fingrene for deg og ønske deg lykke til..

 

Og med tanke på reset cmos..(bios refereres det som ofte) så vil du uansett metode resete cmos(innstillingen) i den siste biosen du la inn som oppdatering.

 

Håper ting ordner seg. :-)

Lenke til kommentar

Først: Eg har ingen sata disker så det er ikkje et problem.

Har prøvd å tatt repair på C: disken men når eg tar en XP CD inni så får eg ein feilmelding opp om at BOOT UP FAILURE! eller noe sånt. SÅ eg har aldri komt så langt som til å repaire windows installasjonen. Men nå ska eg på jobb, eg får prøve å se mer ikveld på dette.

 

Legger ved et bilde om hva som skjer når eg tar XP CD inni. Beklager stort bilde.

post-24-1098529197_thumb.jpg

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Hei, ja burde kanskje beskrevet det bedre.

Men eg komme ikkje inn i windows ved å boote fra hardisken nei.

Men eg ser mer på det seinare. Har nettopp komt hjem fra jobb, får heller bruke morgendagen på problemet, men hvis noen har noe tips så er det bare til å skrive de her.

 

Mvh

 

Paul

Lenke til kommentar

Etter at det har stått:

BUILDING DMI POOL .......................

 

Så henger det seg opp, noen som har peiling om hva som skjer eller hva pcen skal gjøre etter den har built dmi pool? Siden den henger seg etter det så må jo det bety at det er det som kommer eter building dmi pool som er problemet her.

Begynner å blir frustrert!

Lure på om eg bare ska kjøpa meg ny pc, hadde ikkje tenkt å kjøpa meg ny pc før Feb 05. Men det der ut som om eg må framskynde det. PM meg hvis noen selger socket 939 hk og cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...