Gå til innhold

Panasonic DMCF X7


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har erfaring med dette digitale kamera. Jeg var innom butikken i dag, og de anbefalte meg den framfor Casio Exilimex z50! De sa at den var rask, hadde skarpe bilder, kan ta seriebilder og har mange andre nyttige funksjoner.

 

Så nå står jeg mellom Casio Exilimex z50 og den. Prisen på dem er ganske forskjellig, men jeg vil betale litt mer for Panasonic hvis det er verdt pengene!

 

PS! Har ikke sett at det er noen nettbutikker som selger Panasonic DMCFX7, eneste stedet jeg har sett det er Elkjøp og FotoKnudsen :D Men der er prisene ganske høye så..

 

Håper noen erfarne brukere av disse to kameraer kan komme med råd/tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan egentlig enkelt å greit si at FX7 er bedre på alt unntatt batterikapasiteten. Har selv testet den optiske billedstabilisatoren, og den fungerer faktisk veldig bra. I tillegg er kameraet enormt tøft å se på, og like raskt og godt i bruk som casio.

 

Billedkvaliteten burde også bli bedre, da det er en god forskjell på leica-optikken panasonic har og pentax-optikken casio har.

Lenke til kommentar
Jeg kan egentlig enkelt å greit si at FX7 er bedre på alt unntatt batterikapasiteten. Har selv testet den optiske billedstabilisatoren, og den fungerer faktisk veldig bra. I tillegg er kameraet enormt tøft å se på, og like raskt og godt i bruk som casio.

 

Billedkvaliteten burde også bli bedre, da det er en god forskjell på leica-optikken panasonic har og pentax-optikken casio har.

Ok!

Men hva mener du med at den er bedre på alt untatt batterikapasiteten? Hvor lenge varer batteriene med vanlig forbruk i forhold til Casio?

Lenke til kommentar
Casio har en batterikapasitet som kun digitale speilrefleks og sony sitt DSC-P100 slår.

 

Ifølge CIPA-standarden så klarer de 390 bilder før du må lade (langt mer i praksis, cipa-standarden er rar). Panasonic sine ligger på en 200 om jeg ikke husker helt feil.

Ok, men jeg vet ikke hvor mye jeg skal ta dette i betraktning av om jeg skal ha Casio eller Panasonic! Jeg synes selvfølgelig at det er viktig med god batteritid på kamera, men så lenge jeg kan ta par bilder uten at jeg må tenke på å lade opp batteriet, så spiller det vel ikke så stor rolle. Panasonic har jo flere egenskaper som betyr også en del, og som ikke Casio tilfredstiller.

 

Eller hva?

Lenke til kommentar
Du kan nok regne med å ta en 4-500 bilder med panasonic før du må lade, så ingen fare.

 

Jeg hadde godt for panasonic sitt kamera, helt klart.

Jepp! Jeg har i tillegg klart å få bra tilbud på den, til 3500 kr! Det er jo samme pris som jeg må ut med for Casio også! Har enn venn som jobber på en viss butikk ( butikkjede ) som har klart å skaffe meg "vennepris" :)

 

Er det noe minnekort som er å anbefale fram for andre? Tenkte å kjøpe et på 512 MB! Hva bør jeg se etter?

 

PS! Takk for tilbakemeldingene :)

Lenke til kommentar
Jepp! Jeg har i tillegg klart å få bra tilbud på den, til 3500 kr! Det er jo samme pris som jeg må ut med for Casio også!

Er det noe minnekort som er å anbefale fram for andre? Tenkte å kjøpe et på 512 MB! Hva bør jeg se etter?

God pris ja :thumbup: og ett veldig bra kamera. Mye bedre enn det du har vurdert fra Casio.

 

Kjøp Sandisk eller Lexar minnekort, så er du trygg.

Lenke til kommentar
Jepp! Jeg har i tillegg klart å få bra tilbud på den, til 3500 kr! Det er jo samme pris som jeg må ut med for Casio også!

Er det noe minnekort som er å anbefale fram for andre? Tenkte å kjøpe et på 512 MB! Hva bør jeg se etter?

God pris ja :thumbup: og ett veldig bra kamera. Mye bedre enn det du har vurdert fra Casio.

 

Kjøp Sandisk eller Lexar minnekort, så er du trygg.

Sitter nå med mitt splitter nye Panasonic FX7 kamera! Den er bare så lekker og liten at det er bare å anbefale alle! Eneste jeg reagerer litt på er at det ikke går ann å koble kameraet til strømforsyningen under opplastningen av bilder til PC! Man må bruke batteri til dette, og etter det jeg vet så tapper dette en del strøm fra batteriet...men uansett, skal ikke klage! Har ikke utforsket dette enda, venter på at batteriet skal lades fullt ut, imens leser jeg manualen! Mange bra tips å hente der ass!

 

Har kjøpt Sandisk 256MB kort, tenkte på 512MB, men tror ikke jeg trenger det med det samme! Har ikke kjøpt noe bæreveske, siden det ikke var å få original veske til denne kamera. Er det noen som har anbefalinger på bærevesker? Hva er viktig å se etter?

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Originalvesker finnes, og så vidt jeg vet så har butikken jeg jobber i bestillt slike.

 

Så spør du butikken så kan det jo hende de vil ta de inn.

Har spurt butikken, de hadde ikke no! Spurte ikke om de hadde bestilt! Spurte også i en annen fotobutikk, de hadde ikke hørt om det kom noe original veske til denne! Har også vært på panasonic.no og panasonic.com, men fant ikke noe der heller...hmmm...

Lenke til kommentar

Noen formeninger om hvordan dette Panasonicen er vs Ixus 40?

 

Står vel egentlig mellom disse to. Synes Canonen ser penere ut, det har optisk søker, bra bildekvalitet og er generelt bra har jeg inntrykk av.

 

Panasonicen har jo optisk bildestabilisator - hvordan funker denne i praksis? Og hvordan er bildekvaliteten vs Ixus 40 tro? Hm..

Lenke til kommentar
Jepp! Jeg har i tillegg klart å få bra tilbud på den, til 3500 kr! Det er jo samme pris som jeg må ut med for Casio også!

Er det noe minnekort som er å anbefale fram for andre? Tenkte å kjøpe et på 512 MB! Hva bør jeg se etter?

God pris ja :thumbup: og ett veldig bra kamera. Mye bedre enn det du har vurdert fra Casio.

 

Kjøp Sandisk eller Lexar minnekort, så er du trygg.

Sitter nå med mitt splitter nye Panasonic FX7 kamera! Den er bare så lekker og liten at det er bare å anbefale alle! Eneste jeg reagerer litt på er at det ikke går ann å koble kameraet til strømforsyningen under opplastningen av bilder til PC! Man må bruke batteri til dette, og etter det jeg vet så tapper dette en del strøm fra batteriet...men uansett, skal ikke klage! Har ikke utforsket dette enda, venter på at batteriet skal lades fullt ut, imens leser jeg manualen! Mange bra tips å hente der ass!

 

Har kjøpt Sandisk 256MB kort, tenkte på 512MB, men tror ikke jeg trenger det med det samme! Har ikke kjøpt noe bæreveske, siden det ikke var å få original veske til denne kamera. Er det noen som har anbefalinger på bærevesker? Hva er viktig å se etter?

 

:w00t:

Spørs hvem som blir først da, ble bestilt denne uken, har fått beskjede at veske skulle ankomme på mandag/tirsdager- så det håper jeg på :)

Lenke til kommentar
Jepp! Jeg har i tillegg klart å få bra tilbud på den, til 3500 kr! Det er jo samme pris som jeg må ut med for Casio også!

Er det noe minnekort som er å anbefale fram for andre? Tenkte å kjøpe et på 512 MB! Hva bør jeg se etter?

God pris ja :thumbup: og ett veldig bra kamera. Mye bedre enn det du har vurdert fra Casio.

 

Kjøp Sandisk eller Lexar minnekort, så er du trygg.

Sitter nå med mitt splitter nye Panasonic FX7 kamera! Den er bare så lekker og liten at det er bare å anbefale alle! Eneste jeg reagerer litt på er at det ikke går ann å koble kameraet til strømforsyningen under opplastningen av bilder til PC! Man må bruke batteri til dette, og etter det jeg vet så tapper dette en del strøm fra batteriet...men uansett, skal ikke klage! Har ikke utforsket dette enda, venter på at batteriet skal lades fullt ut, imens leser jeg manualen! Mange bra tips å hente der ass!

 

Har kjøpt Sandisk 256MB kort, tenkte på 512MB, men tror ikke jeg trenger det med det samme! Har ikke kjøpt noe bæreveske, siden det ikke var å få original veske til denne kamera. Er det noen som har anbefalinger på bærevesker? Hva er viktig å se etter?

 

:w00t:

Spørs hvem som blir først da, ble bestilt denne uken, har fått beskjede at veske skulle ankomme på mandag/tirsdager- så det håper jeg på :)

Jeg skjønner ikke helt innlegget ditt...Hva er det du egentlig prøver å fortelle? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...