Gå til innhold

Oppgradering av PC - hva passer til HK-et?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et MSI K7T Turbo2 hovedkort og har planer om å kjøpe nytt skjermkort og ny harddisk.

 

Om AGP-porten på hovedkortet står følgende: Supports AGP 2.0 1x/2x/4x

 

Jeg har sett at mange skjermkort er AGP 8x, vil de funke på det hovedkortet? Hvilket skjermkort er å anbefale i nedre prisområde (dvs. ca. 400)? Kortet skal stort sett kun brukes enkle til (web, tekstbehandling, etc.) og til spill som ikke krever så altfor mye av grafikkortet (f.eks. The Sims 2).

 

Er det noen begrensninger på hvor mange GB harddisken kan være på når den skal kobles til det hovedkortet? Hadde tenkt en på 160 GB, burde ikke det fungere fint?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til den prisen er det samme ka skjermkort du velger. Men til ditt bruk ville eg kanskje gått for dette demo kortet.

Harddisk på 160 GB burde fungere flott, litt avhengig av opperativsystemet ditt. Men kjører du Xp med Sp1 eller Sp2 inne fungerer det flott. Denne disken er flott, men er bare vel 100 kroner så får du 40 Gb til.

Takk for svar!

 

Men det at skjermkortet er AGP 8x, mens hovedkortet kun støtter 4x, betyr det at jeg ikke får utnyttet skjermkortet fullt ut? Jeg fryktet at det betydde at hovedkortet ikke støttet annet skjermkort enn AGP 4x-kort.

 

160 GB er egentlig mer enn nok. Hva skjer dersom jeg f.eks. har Windows XP uten SP? Det er ikke min datamaskin, så jeg vet ikke hvorvidt den har SP eller ikke.

Lenke til kommentar
ingen eller liten ytelseforskjel på 4X og 8X. Du vil ikkje merke forskjell.

 

Jeg spurte Komplett om skjermkortet passet til hovedkortet. De skrev: I noen tilfeller så vil det passe, og i andre vil ikke kortet passe fysisk nedei slotten. Så jeg kan desverre ikke si om dette passer eller ikke, men det er som regel 90% av kortene som ikke passer i en 4x agp slott.

 

90 % er mye. Da tror jeg heller jeg må finne et annet skjermkort.

Lenke til kommentar
ingen eller liten ytelseforskjel på 4X og 8X. Du vil ikkje merke forskjell.

 

Jeg spurte Komplett om skjermkortet passet til hovedkortet. De skrev: I noen tilfeller så vil det passe, og i andre vil ikke kortet passe fysisk nedei slotten. Så jeg kan desverre ikke si om dette passer eller ikke, men det er som regel 90% av kortene som ikke passer i en 4x agp slott.

 

90 % er mye. Da tror jeg heller jeg må finne et annet skjermkort.

For noko tull. Har ivertfall aldri hørt om at eit agp kort ikkje passer nedi ein agp port. Merkelig av komplett å seie det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...