Gå til innhold

Fortsatt problemer med at win ikke finner CD rom og brenner.


Anbefalte innlegg

Spurte om dette for ei stund siden, og fikk en del svar, og etter at jeg sletta windows så funket dette fremdeles ikke. Har også noen problemer i bios, der maskinen ikke vil boote med "cd-c:-a:", men med "c:-cd-a:" så booter den. og det vil ikke funke med noen av scsi alternativene heller, selvsagt.. med "c: only" så kommer jeg inn, men maskinen finner ikke noen cd rom/brenner heller..., prøvde noe med clonecd, der jeg kunne velge noen alternativer i ei fil, pga noe kluss med drivere, men det funket ikke heller. Har ikke formatert enda, tenkte jeg skulle det senere i kveld, kanskje..

info:

Aopen AX6BC Pro II

PIII 550

Ati Rage Fury

SB 128

+++ husker ikke resten av greiene..

Håper noen veit om en løsning,

 

mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-20 18:56, dragon skrev:

sletta windows? mente du reinstallere windows? isåfall REINSTALLER windows på nytt


 

C:windowscommand deltree c:windows

"er du sikker på at du vil slette mappen c:windows og alt innholdet i den? j/n"

 

det skrev jeg... Ok, skal prøve å installere windows på nytt..

Lenke til kommentar

>

>ugly phone

>

 

HVA!!!??? Disser du 6110? Nokia 6110 er da ikke stygg. Den har kameleonfarge og greier. Er glad i telefonen min jeg. 4 år og fungerer helt greit. Batterilevetiden er bra fortsatt også :grin:

 

Men akkurat de fargene på den telefonen du hadde bilde av var vel ikke helt... bra. :smile:

Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-05-20 20:30, Afseth skrev:

>

>ugly phone

>


HVA!!!? Disser du 6110? Nokia 6110 er da ikke stygg. Den har kameleonfarge og greier. Er glad i telefonen min jeg. 4 år og fungerer helt greit. Batterilevetiden er bra fortsatt også
:grin:

Men akkurat de fargene på den telefonen du hadde bilde av var vel ikke helt... bra. :smile:



Sorry...var ikke meningen å støte noen da :smile:
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 23:01, Kjetil Lura skrev:

har du prøvd å flyttet jumperne til cs ,min cd-rom er id3 cd-r er id4, d virker som d er der problemet ditt er med ide cablene,eg ville anbefalt at cd/dvd og cd-r deler en ide cabel og hder på en annen,du må prøve deg fram med cablene,virker som d er noe galt der,

Kjetil



 

Okey, tror nå det er som det skal, egentlig, for alt har funket en gang, uten at noe ble klusset med... en fyr har nå brukt maskina lenge uten problemer, så det som er så rart, er at det plustelig ikke funket, så vidt jeg forstod..

Lenke til kommentar

Det kan være to grunner til at det skjer.. Enten er det IDE kabelen eller så er det IDE kontrolleren som sier klikk klikk.

Har du overklokket maskinen ?

Prøvd å bytte kabel ?

Kan være mange grunner..

Hadde et lignende problem.. HD datt sånn plutselig ut.. måtte bytte hk.. den ble detektert i BIOS men datt ut under innlasting av Win eller under bruk

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-21 19:39, Morpheus^ skrev:

Det kan være to grunner til at det skjer.. Enten er det IDE kabelen eller så er det IDE kontrolleren som sier klikk klikk.

Har du overklokket maskinen ?

Prøvd å bytte kabel ?

Kan være mange grunner..

Hadde et lignende problem.. HD datt sånn plutselig ut.. måtte bytte hk.. den ble detektert i BIOS men datt ut under innlasting av Win eller under bruk


Okey.. Ikke overklokket.. Skal prøve å bytte kabler nå, så får vi se.. Har nå formatert og finner fremdeles ikke i win,.. Men så klart i bios...

 

mvh Torgeir

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 23:01, Kjetil Lura skrev:

har du prøvd å flyttet jumperne til cs ,min cd-rom er id3 cd-r er id4, d virker som d er der problemet ditt er med ide cablene,eg ville anbefalt at cd/dvd og cd-r deler en ide cabel og hder på en annen,du må prøve deg fram med cablene,virker som d er noe galt der,

Kjetil



 

cd og cdr deler ide kabel.. hdd er på en annen...

har prøvd å bytte kabler, uten å lykkes...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 20:16, EnD.R.E. skrev:

Hadde det problemet, og jeg kom ikke utenom format c:



 

Har formatert uten at det hjelper...

Men maskinen vil ikke boote fra cd i dos da!!! Må bruke oppstartsdiskett.... i bios så må maskina stå på scsi - a - c for at det skal funke... cd - a - c funker ikke, og det er vel den greieste innstillinga... cd - c - a funker, men vil ikke boote fra cd...

Noe kluss her også skal du se... Kan det hjelpe å flashe bios el?? er en gammel maskin da, men. Alt har nå fungert en gang...

 

Torgeir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...