Gå til innhold

SV begår selvmord


Anbefalte innlegg

Høyre er fremdeles konservative hva støtte til konge og fedreland angår, og i henhold til markedet. Dog skal det sies at partiet har dreid lenger mot den økonomiske liberalisme i de siste årene.

Hvorfor tror du at Høyre har dreid mot økonomisk liberalisme?

Det er antakelig som en følge av økt velstand, og den store amerikaniseringen - strømninger fra nykonservatismen - økt fokus på økonomi.

 

Hva tror du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor tror du at Høyre har dreid mot økonomisk liberalisme?

Det er antakelig som en følge av økt velstand, og den store amerikaniseringen - strømninger fra nykonservatismen - økt fokus på økonomi.

 

Hva tror du?

Beklager, jeg formulerte meg litt uheldig. Det jeg mente å spørre om, var: Hvorfor mener du at Høyre har dreid mot økonomisk liberalisme? Det vil si: Hvordan vil du begrunne påstanden om at Høyre har gjennomgått en slik utvikling?

 

Min oppfatning er den motsatte, at Høyre har blitt mer og mer prinsippløse, pragmatiske og sosialdemokratiske. Når sosialistene forsøker å gjennomføre ulover, gjør Høyre en av to ting: enten støtter de sosialistene, eller de kritiserer dem litt på sosialistenes egne premisser. Når de gjør det siste, har de blitt enige med sosialistene noen få måneder/år senere.

 

Høyre er i dag et sosialdemokratisk parti på lik linje med de andre partiene på Stortinget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...