xraysvision Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Hei folkens Kjøpte meg et nytt system som jeg for første gang har bygd selv. Det ser ut som følger: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM Hitachi 250GB Deskstar 7K250 SATA HDD Club3D GeForce 6800 128MB Skjermkort TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Gigabyte K8NS Pro nForce3 250 ATX/GBLAN/SATA/Raid/8ch.LYD/Firewire Samsung 957p Sweex PSU Gold 450W Dual Fan CE/CB +dvdbrenner Greide det kunststykket og snu strømkabelen når jeg monterte den i skjermkortet. Oppdaget det etter et par oppstarter når jeg gikk gjennom systemet og snudde den rett vei. Fikk innstallert win xp, men ved booting kommer det rare bokstaver og mange fargerflekker rundt omkring på skjermen. Enkelte ganger når jeg starter maskinen henger den seg opp og skjermen slår seg på i ti sek før den slår seg av også på igjen. Er skjermkortet ødelagt??? Som dere sikkert skjønner, jeg er rimelig fersk ja.. Og bare le.. Men setter veldig pris på om noen kan svare meg.. På forhånd takk
Spirograf Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Men, åssen fikk du til å snu strømkabelen? Det skal da være mothaker og slikt (regner med det er 3 pins floppykontakt) som skal gjøre det _svært_ vanskelig å snu den. Men har du greid det, så kan skjermkortet ha fått seg en skade av det...
Admin'c Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Hvis kabelen satt i feil vei (jøsses) når du klarte det må du neste bare prøve å få det på garanti noe du nok ikke vil få da det å sette i strømkabelen feil vei ikke er en feil fra produsent, men en fra bruker
xraysvision Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Skrevet 19. oktober 2004 Hehe, ja, hvordan jeg greide det, det lurer jeg også på fortsatt. Et øyeblikks totalt blackout er vel den største sannsynligheten, men håper virkelig ikke jeg har totalhavarert et skjermkort til 2500,- Det suger..
Spirograf Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Prøv med et annet skjermkort hvis du har muligheten for å se om feilene er der da også. Har ikke greie på elektronikk, men å snu en strømkabel slik kan nok få katastrofale følger for kretsene på kortet.
SlinkeY Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Send det inn der du kjøpte det fra og meld DOA (død ved ankomst) De kikker ytterst skjeldent på det faktiske kortet og gir normalt sett nytt med mindre det er tydelige merker etter idioti. Noen mener dette er umoralskt, men SPAR MEG for det vaset!
xraysvision Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Skal låne med et skjermkort i morgen og se hva som skjer.. Har dessverre ikke muligheten til det akkurat nå! Og SlinkeY, tanken har streifet meg.. Endret 19. oktober 2004 av xraysvision
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå