Gå til innhold

Valg i Hviterussland


Anbefalte innlegg

Ja, kall det et "valg". Saks frå vg "Over 77 prosent av velgerne støttet lovendringsforslagt, mens Lukasjenkos parti fikk 107 av 110 mandater i parlamentet. De tre resterende representantene er uavhengige, men støtter likevel presidenten. Dermed minner Hviterussland mye om en totalitær stat."

 

Trenge ikkje væra medlem av OSSE for å forstå at ein som får 107 av 110 mandatar har snuska littegranne. Foresten betyr det at han fikk ca 95-96% av stemmene? Eller er det meir alla modellen i USA?

 

Kva kan me gjera med totalitære statar? Virke jo ikkje som vestlige land har spesielt godvilje mot å rykka inn i Kviterussland eller Turkmenistan (min favoritt stat)

 

Eller er det slik at så lenge dei ikkje plage oss er det greit? Som dei så fint tenkte om Hitler i forje århundre, ikkje at eg har spesielt tru på at Turkmenistan tar Russland og så Norge :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Kva kan me gjera med totalitære statar? Virke jo ikkje som vestlige land har spesielt godvilje mot å rykka inn i Kviterussland eller Turkmenistan (min favoritt stat)

 

Eller er det slik at så lenge dei ikkje plage oss er det greit? Som dei så fint tenkte om Hitler i forje århundre, ikkje at eg har spesielt tru på at Turkmenistan tar Russland og så Norge :p

Som vi har fatt laere av Irak-konflikten, vil verden forovrig bare syns det er riktig a "rykke inn" hvis Hviterussland angriper noen, eller... ja, angriper noen. :D

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...