Gå til innhold

Problemer med Xbox DVD-rommet


sig_1612

Anbefalte innlegg

Når jeg spiller Second Sight på min Xbox så kommer det en feil melding om at discen er skitten elle ødelagt, meldingen kommer på samme level og plass kvar gong, først trudde jeg bare at det spillet som var ødelagt(får ikke byttet det ettersom jeg kjøpte det i Tyskland)

Men senere har det skjedd med Fifa 2005 og Halo, er det noen som har opplevd lignende?

Hva gjorde dere?

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg spiller Second Sight på min Xbox så kommer det en feil melding om at discen er skitten elle ødelagt, meldingen kommer på samme level og plass kvar gong, først trudde jeg bare at det spillet som var ødelagt(får ikke byttet det ettersom jeg kjøpte det i Tyskland)

Men senere har det skjedd med Fifa 2005 og Halo, er det noen som har opplevd lignende?

Hva gjorde dere?

Tips?

Hadde også dette problemet, og da helst med Ninja Gaiden i og med at det var det jeg spilte for øyeblikket.... Ble ikke bedre uansett hva jeg foretok meg, så jeg sendte den inn til XBOX Custom Suport! Fikk den tilbake med samme problemet, så er vel ikke et sjokk at jeg sendte den inn på ny, men da jeg fikk den tilbake funket den ikke i det hele tatt.... sendte den selvfølgelig inn på ny :!: , og da fikk jeg en flunkende ny XBox tilsendt.

 

Mitt tips er da, som du kanskje skjønner, å sende den inn...om den ikke er modda eller mer enn to år gammel da :D

Lenke til kommentar

har selv flere v1 xboxer og ps2'er som har lesevansker (nærsynt laser) TILOGMED på standard cd-audioplater (uten kopisperre på)

 

microsoft og sony oppfordrer jo folk til chippe boxene sine og installere større hd og legge spilla inn på HD, og kjøre spilla fra HD

 

er klar over at senere versjoner boxane er forbedra,

 

har selv 300gb på xbox og ps2hdloader med 160gb, som er en fordel med henblikk å "spare" på de usle dvd-rom-avspillere som blir levert.

 

nintendo er mye bedre på kvalitets testing av produkta sine, før de sleppes for salg.

Lenke til kommentar

får ordlegge meg litt anderledes

 

microsoft og sony oppfordrer IGRUNN folk til chippe boxene sine og installere større hd og legge spilla inn på HD, og kjøre spilla fra HD.... FORDI

de lager dårlig dvd-rom (så vi må klare oss på egend hånd med bedre løsninger)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
har selv flere v1 xboxer og ps2'er som har lesevansker (nærsynt laser) TILOGMED på standard cd-audioplater (uten kopisperre på)

 

microsoft og sony oppfordrer jo folk til chippe boxene sine og installere større hd og legge spilla inn på HD, og kjøre spilla fra HD

 

er klar over at senere versjoner boxane er forbedra,

 

har selv 300gb på xbox og ps2hdloader med 160gb, som er en fordel med henblikk å "spare" på de usle dvd-rom-avspillere som blir levert.

 

nintendo er mye bedre på kvalitets testing av produkta sine, før de sleppes for salg.

Finnes det hardisk til ps2? :ohmy:

Lenke til kommentar
har selv flere v1 xboxer og ps2'er  som har lesevansker (nærsynt laser) TILOGMED på standard cd-audioplater (uten kopisperre på)

 

microsoft og sony oppfordrer jo folk til chippe boxene sine og installere større hd og legge spilla inn på HD, og kjøre spilla fra HD

 

er klar over at senere versjoner boxane er forbedra,

 

har selv 300gb på xbox og ps2hdloader med 160gb, som er en fordel med henblikk å "spare" på de usle dvd-rom-avspillere som blir levert.

 

nintendo er mye bedre på kvalitets testing av produkta sine, før de sleppes for salg.

Finnes det hardisk til ps2? :ohmy:

Jepp. Man kan enten importere en offisiell PS2-harddisk fra Japan (og muligens USA?), eller så kan man putte inn en vanlig harddisk. Man må vel ha en chip inni maskinen for å kunne utnytte dette, samt en HDLoader. Men det er en smal sak å ordne - eventuelt sette bort til andre som kan det.

Lenke til kommentar
Kan jo prøve med en rense cd eller noe, litt unødvendig å kjøpe en ny dvd rom hvis det eneste som trengs er rensing

Med en rensecd?? Hva godt tror du en rensecd kan gjøre??

 

Rensecd'er er jo bare oppspinn... De er laget for de voksne, som ikke har greie på sånt, og som tror at slikt kan gjøre noen forskjell....

 

Tror du du får rensa laseren ved å få den til å lese av en rensecd?? Åja, det er sant, rensecd'n går jo inn med skurefilla og gjør rein og bygger opp igjen en eventuellt skadet laser, det glemte jeg...

 

 

Ærlig talt, ikke kjøp sånt!! Og i hvertfall ikke fortell andre at de skal kjøpe sånt...

Lenke til kommentar
Kan jo prøve med en rense cd eller noe, litt unødvendig å kjøpe en ny dvd rom hvis det eneste som trengs er rensing

Med en rensecd?? Hva godt tror du en rensecd kan gjøre??

 

Rensecd'er er jo bare oppspinn... De er laget for de voksne, som ikke har greie på sånt, og som tror at slikt kan gjøre noen forskjell....

 

Tror du du får rensa laseren ved å få den til å lese av en rensecd?? Åja, det er sant, rensecd'n går jo inn med skurefilla og gjør rein og bygger opp igjen en eventuellt skadet laser, det glemte jeg...

 

 

Ærlig talt, ikke kjøp sånt!! Og i hvertfall ikke fortell andre at de skal kjøpe sånt...

Har du sett en rensecd noengang? Nå skal ikke jeg uttale meg om effekten av de, men de jeg har sett har i alle fall en "børste" som renser laseren. Dersom man har problemer fordi laseren er full av dritt og bruker en rensecd som ikke gjør ting verre vil jeg tro det kan bli riktig så bra.

Lenke til kommentar
Kan jo prøve med en rense cd eller noe, litt unødvendig å kjøpe en ny dvd rom hvis det eneste som trengs er rensing

Med en rensecd?? Hva godt tror du en rensecd kan gjøre??

 

Rensecd'er er jo bare oppspinn... De er laget for de voksne, som ikke har greie på sånt, og som tror at slikt kan gjøre noen forskjell....

 

Tror du du får rensa laseren ved å få den til å lese av en rensecd?? Åja, det er sant, rensecd'n går jo inn med skurefilla og gjør rein og bygger opp igjen en eventuellt skadet laser, det glemte jeg...

 

 

Ærlig talt, ikke kjøp sånt!! Og i hvertfall ikke fortell andre at de skal kjøpe sånt...

Litt artig at jeg faktisk fikk xbox`en min til å lese enkelte plater igjen da, etter å ha kjørt en rense cd...

 

Da må det sikkert ha vært en liten alv hos meg om natta som ordna laseren i xbox`en, for det kan jo umilig ha vært rense cd`en som ordnet det.

Jeg er faktisk helt sikker på at det ikke var rense cd`en, for jeg fant ikke noe skurefille på den...

 

 

Og hvorfor skulle jeg ikke anbefale folk å kjøpe en rense cd? Mulig du er lite opplyst om lasere, men linsene kan faktisk bli møkkete.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...