Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Caddy project


djheinz

Anbefalte innlegg

Heisann...

 

Har fått tak i en gammel dass av en caddy som jeg tenkte å bruke litt tid på å bygge.....

 

Noen som har noen anbefallinger om hva slags motor man bør bygge til denne!?...

 

tenker 2.0 16V Turbo eller ett eller annet som man kan gjøre ganske mye med... å få til å gå ganske bra.... eller er det noen andre motorer som er greie å bygge som man kan sette inn her!?...

 

Og... hvor kan jeg finne en evt anbefalt motor til salgs!?...

 

Kommer til å poste bilder når jeg starter på prosjektet så alle kan følge utviklingen!...

 

Henning..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha turbo så er en g60 enklest, den bruker jo kompressor fra før, men mange som turbokonverter den. Pris varierer vel på åssen stand den er i, men vil tippe fra 4-5k og oppover for bare motor med ledningsett. Kanskje like greit å få taki en komplett golf 2 g60 som er krasja\vraka og ta alt over fra den. Den har 160hk orginalt, men tåler godt over 200hk før du må forsterke den.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Fett at flere tenker som meg.... Da skal du vel ha full rs styling? eller?

 

Personlig kommer jeg til å gå på utkikk etter en gti fra -88 tror jeg, lurer på om ikke det er den som fikk 16v, men... Helst 16v, men 8v er også ok... Lett å få tak i deler til motoren, billig, og enkelt å skru på...

 

G60 hadde vært fett riktig nok, men... tenk ombygging av understell mm...

Lenke til kommentar

16v kom i 1986 i golf2. Som du sier, er mye billigere deler til 8v, og den er litt mer trimvillig, bare trimkam gir fort 10-15hk i en del tester. 8V har litt mer bunndrag enn 16v, men er ikke særlig sprek etter 5500rpm, 16V drar helt til turtall sperra, men med trimkam blir 8v mye bedre på høyere turtall.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Og... hvor kan jeg finne en evt anbefalt motor til salgs!?...

En på HotShop as, har/hadde en Oettinger liggende.

Husker ikke eksakt, men jeg tror den bremset mellom 160-180hk.

 

Alt. så gir en 16v KR ca. 200-210hk med turbo.

Std. 16v KR med 2,5" eksos kan gi ca.145-150hk. Enda mer med kvassere kam, som trra var inne på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...