robgar Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 Hei, jeg skal prøve å lage et innlogings skript, ved bruk av sessions. Jeg hvet at session_start alltid må øverst i koden, men jeg klarer ikke å sjekke en session for verdien dens. <? session_start(); $passord = $_POST['passord']; $pass = "et_passord"; if ($passord == $pass) { $_SESSION['loggetpaa'] = "japp"; $_SESSION['pass'] = $passord; session_register("loggetpaa"); session_register("pass"); } else { print "skriv riktig passord"; } if ($_SESSION['logetpaa'] == "japp" && $_SESSION['pass'] == $pass) { print "du er logget på"; } else { include("login_form.php"); } ?> Hvordan sjekker man verdien i en session?
Gilbert Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 Du har en 'g' for lite i scriptet ditt: if ($_SESSION['loggetpaa'] == "japp" && $_SESSION['pass'] == $pass) { print "du er logget på"; }
Torbjørn Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 du kan sløyfe session_register(), det er nok å direkte manipulere $_SESSION, slik det står i manualen. du trenger heller ikke sjekke eller å legge inn $_SESSION['pass'], loggetpaa er nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå