Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nedlasting og Telio


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en ny tråd hvor folk kan dele erfaringer og tips om Telio og nettverks problematikk.

 

Jeg selv har problemer med forsinkelser på linjen (Motager hører deg svært dårlig og lyden hakker.) når jeg laster ned. Fant ikke noen lignende spørsmål på forumet her. Takker for alle god tips.

 

Har hvert på forumet til telio. Virker som det forumet bare er der, svært sjelden admin eller forum moderator svarer på innleggene der.

 

Er det noen som har løsning på hva som kan gjøres eventulet i forhold til ruter ngt ruter for å få slutt på forsinkelser i samtale mens man laster ned. Eller er ip telefoni ment for kun de som har inernett og ikke laster ned fra nette? Det er hvertfall min opplevelse så langt. Jeg spør her også på vegne av 2 andre som har samme problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller er ip telefoni ment for kun de som har inernett og ikke laster ned fra nette? Det er hvertfall min opplevelse så langt. Jeg spør her også på vegne av 2 andre som har samme problem.

Jeg kan laste både opp og ned, uten at jeg får problemer med samtaler. Har en 2050/2050 linje fra Canal Digital. Fungerer svært bra her. Hadde litt problemer i begynnelsen, med hakking/tap av samtale. Men så byttet jeg fra Switch og til en router, som i mitt tilfelle, løste alle problemene.

Lenke til kommentar
Er det noen som har løsning på hva som kan gjøres eventulet i forhold til ruter ngt ruter for å få slutt på forsinkelser i samtale mens man laster ned. Eller er ip telefoni ment for kun de som har inernett og ikke laster ned fra nette? Det er hvertfall min opplevelse så langt. Jeg spør her også på vegne av 2 andre som har samme problem.

Enten begrens nedlastingen eller skaff router med QOS-funksjomer som prioriterer IP-telefonien over nedlastningene under samtale. Det er ikke så mye annet og si.

Lenke til kommentar
Støtter NGT-routere QOS? Går stort sett fint med Telio hos meg (kan det ha noe med at jeg skjelden snakker i fasttelefonen?), men jeg har sett at de skryter veldig av NGT på sidene sine og tenkte mitt i forhold til hva jeg skal tenke på hvis jeg får slike problemer.

Tak for alle tips dere.

 

Jeg bruker pr i dag switch.

Men hørt at jeg ikke trenger å bytte til ruter men i stedet kan kjøreprogramvare på maskine lokalt som begrenser båndredd forbruket.

 

Er det mulig?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hei der

Takk for alle tips.

 

Har nå lastet ned Win Xp manager hvor jeg kan stille inn qos. Har prøvd med mye forskjelig selve programmet anbefalte å sette qos til 0. Men jeg har prøvd med både 10 og 56. Vet ikke helt hva som skal være riktig. Noen ider?

 

Jeg har ngt Bravo 1200/384.

 

Slik jeg har forstått, begrenser qos nedlasting til den enhetnen maskinen/ programmet er installert på. Slik at setter jeg eks 56 så er det maks min maskin vil del for de som upploader fra meg? Er det oppfattet korrekt? Eller har jeg missforstått?

Lenke til kommentar

Nei QOS prioriterer trafikken bare for de programmene som er programmert for QOS og legger begrensningene på linja bare når de programmene trenger nett, ellers er 100% av linja tilgjengelig for andre programmer.

 

Når det gjelder Telio problemet så har jeg også dette.

Jeg har en 1024/256 linje som ikke er så godt begrenset så jeg får i praksis ca 150KB ned og 50KB ut, har begrenset dette på maskina så nedlasting får max 90 ned og 10 ut så jeg kan ikke forstå helt hvordan dette skal være problemet... får prøve å skifte ut den d-link routeren med en annen router jeg har liggende å se om det hjelper da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...