magne_v Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 Hei Skal bygge nytt system og har lurt litt på hvilket hovedkort og minne jeg skal velge. Jeg landet egentlig på dette hovedkortet: Abit AA8 DuraMAX Hovedkort for S775 I925X,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16 og denne ram-brikken(e): Corsair Twin2X 5400 DDR2, 1024MB PC5400 Kit w/two matched CM2X512-5400C4 Dimm's Så var jeg og tittet på nettbutikken til IOShop tror jeg det var, hvor det stod noe om at det hovedkortet støtter minne opp til PC4200! vil det si at det minne jeg har valgt ikke vil passe til hovedkortet? Eller er det ikke vits å kjøpe den, siden jeg ikke får utnyttet hastigheten på ram-brikken(e)? Ellers setter jeg pris på tips til andre hovedkort/minnebrikker hvis dette er en dårlig mix, eller ikke særlig verdt det. Magne
Goophy Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 Minnet passer, men du vil ikke få utnyttet det fullt ut mm. du har tenkt til å overklokke...
magne_v Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Skrevet 18. oktober 2004 Oki Jeg har tenkt og overklokke litt, men ikke noe ekstremt. Skal ikke rigge opp med ekstra vannkjøling og ørten ekstra vifter og tyne hva jeg kan ut av det, men kanskje bare skru opp nivået littegrann Hva er i så fall det beste minnet til dette hovedkortet, eller bør jeg velge et annet hovedkort? Tenkte på MSI 925X NEO Platinum-54G Hovedkort S775 I925X,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16 også, men vet ikke om dette kortet støtter noen andre ram-brikker med høyere hastighet? Trenger litt tips
Babadurion Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 Oki Jeg har tenkt og overklokke litt, men ikke noe ekstremt. Skal ikke rigge opp med ekstra vannkjøling og ørten ekstra vifter og tyne hva jeg kan ut av det, men kanskje bare skru opp nivået littegrann Hva er i så fall det beste minnet til dette hovedkortet, eller bør jeg velge et annet hovedkort? Tenkte på MSI 925X NEO Platinum-54G Hovedkort S775 I925X,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16 også, men vet ikke om dette kortet støtter noen andre ram-brikker med høyere hastighet? Trenger litt tips Hei du! Gå helt klart for Abit AA8 "3rd eye", der du vil få med en fantastisk klokke, der mann ser temp osv. jeg kunne ikke ha greid meg uten! Og kortet er så og si like godt vist mann ser bort i fra "trådløst nettverkskort", det gir kanskje 1-3 fps mer i spill, men det er jo ingenting, den 1000 lappen mer det koster er absolutt ikke værdt det om du ikke skal ha trådløst nettverkskort da.
magne_v Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Skrevet 18. oktober 2004 Ja er kun muligheten med trådlåst nettverk innebygget der som jeg så som et pluss med MSI hovedkortet, og var jo 500 dyrere, så kunne lønnet seg og kjøpt et separat trådløst nettverkskort senere hvis jeg trenger det. Men er de helt like med tanke på hva slags minne de støtter? Er det andre hovedkort som støtter pc5400 ddr2 minnebrikker? Er fortsatt i stor tvil om hvilket minne jeg skal kjøpe, jeg skal ha 1024mb, og kan godt legge litt over 3000 kr i minnet, siden ingenting er stabilt før minnet er stabilt (og helst raskt ). Magne
magne_v Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Skrevet 18. oktober 2004 Jeg finleste teksten på IOShop sine sider, og der stod det : Støtter PC2-4300 DDR2 SDRAM (4 GB maks) Om Abit sitt hovedkort. Er ikke helt sikker på hva det betyr, om det maks støtter PC-4300, eller om det også støtter PC-4300 hvis det er sjeldent eller hva er egentlig PC2-4300? I bunn og grunn lurer jeg egentlig på hvilket minne (med 1024mb) som er best til Abit hovedkortet? Hvis jeg har 3400kr å bruke på det?? Magne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå