Gå til innhold

CDex og ripping problemer (hardware basert)


2peewee

Anbefalte innlegg

okey, vett ikke heilt om denne skal vere her eller ikke.

 

Saken er denne, jeg er inne til førstegangstjeneste i marinen, og i dag kom sjefen inn til meg med ein fenrik som hadde problemer med dataen sin, og jeg skal liksom fikse dette for han :)

 

han bruker CDex til å rippe vanlige musikk cd`er inn på dataen. og han vil gjerne fortsette å bruke dette selv om andre programmer kanskje er bedre. Normalt så setter han bare inn cd`en, starter programmet og trykker på ein knapp. Problemet er nå at den ikke finner dvd spilleren hans (Sony DVD +RW DV-p50A) men viser v386 Stealth DVD. Jeg går inn på hardware devices og ser at sony dvd spilleren er fint innstalert der, men under så står det også v386 stealth dvd.

 

var inne på CDex leita rundt litt å prøvde å få valgt sonyen, men det får jeg ikke lov til. får bare velge Stealth dvd. så spørsmålet mitt er hvorfor?? han har avinstalert og innstalert programmet fleire ganger. skal jeg prøve å avinnstalere STEATH DVD og se om det funker. kan dt var et det er en sperre på cd`en som gjør at det ikke funker.

 

alle ideer hjelper. klarer eg å fikse det for han, er det en god stjerne i boka + ein bra cv :p så hadde vert fint med hjelp

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mer info.

 

Går inn på min datamaskin. der er det to dvd spillere. ein dvd-rom (sonyen) og ein dvd stasjon f v386 STEALTH DVD SCSI Cdrom Devie.

 

i programmet så står dette under system info

Volume id 0

CDDB disc id 000000000

ASPI manager

;

OS version Windows NT version 5,1 (2600 Service Pack)

SCSI info HA ID: 0 device Id: 0 lun, 0

Drives Tupe(s) V386 Stealth DVD

Lenke til kommentar

Den Stealth greie er nok Alcohol 120% eller Deamon Tools. Du kan jo prøve å avinstallere de om de er installert.

 

Det er enkelte kopisperrer som sjekker for disse programmene. (Programmene må isåfall avinstalleres, er ikke nok å deaktivere de). Men dette har jeg kun vært borti i forbindelse med PC-Spill.

 

Det kan jo være CDen er kopibeskyttet, og det kan jo være lurt å prøve en CD som han har fått rippet før, om det funker er det nok en kopibeskyttet plate han har problemer med.

Lenke til kommentar

Tenkte og på det. kjekka og det var daemon tools som kjører det. men eg klarer ikke Unamounte den. Tror ikke jeg sletter daemon tools før han kommer tilbake. Men det står at begge er healthy (sony og Stealth.)

 

prøvde med ein gammale morten abel plate, fant ikke den heller. så jeg tipper det er daemon tools som fucker opp alt.

Lenke til kommentar

Har han installert SP2? Hvis ja, så avinstaller den, og før du prøver på å oppgradere til SP2 igjen fjern alt av Alcohol og/eller Deamon Tools og andre +fake+ CD-Rom 'mountere'. Så kan du installere SP2 igjen og dette skal være fikset. Hvis ikke, så sjekk at han har en fungerende ASPI layer på makinen. Hvis ikke så google etter "ForceASPI 1.7".

 

edit: skriveleifer. :)

Endret av Kimme
Lenke til kommentar
Har han installert SP2? Hvis ja, så avinstaller den, og før du prøver på å oppgradere til SP2 igjen fjern alt av Alcohol og/eller Deamon Tools og andre +fake+ CD-Rom 'mountere'. Så kan du installere SP2 igjen og dette skal være fikset. Hvis ikke, så sjekk at han har en fungerende ASPI layer på makinen. Hvis ikke så google etter "ForceASPI 1.7".

 

edit: skriveleifer. :)

1. kossen kjekker eg om han har sp2 på den?? og det går vell ikke ann å innstalere denne uten innternet??

 

2. kossen ser eg om han har fungerene ASPI layer på maskinene??

 

takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Var inne og såg på legg til eller fjern programmer. og ja SP2 er innstalet

 

stikke på kjøreoppdrag nå. hadde vert fint om det hadde tikket inn någen tips da :p venter i spenning

 

EDIT: kunne jeg fått en forklaring på koffor det å slette sp2 avinnstalere og så innstalere igjen skulle hjelpe. høres litt grønt ut viss eg råder han til å gjøre dette uten å klare å begrynne det :p

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Har han installert SP2? Hvis ja, så avinstaller den, og før du prøver på å oppgradere til SP2 igjen fjern alt av Alcohol og/eller Deamon Tools og andre +fake+ CD-Rom 'mountere'. Så kan du installere SP2 igjen og dette skal være fikset. Hvis ikke, så sjekk at han har en fungerende ASPI layer på makinen. Hvis ikke så google etter "ForceASPI 1.7".

 

edit: skriveleifer. :)

Dette er ett kjempetips, og det burde du gjøre.

Lenke til kommentar

For å innstalere SP2 trenger du innternet sant??

 

for jeg har fått lov til å slette å gjøre alt jeg vil. men hjelper jo lite for meg å unninstalere daemon tools sp2 osv osv uten å klare å legge det inn igjen.

 

men trenger man sp2 ?? er det helt nødvendig?

men slik som nå. nå er daemon tools og CDex unninstalert, mens sp2 ennå er på maskinen. viss eg innstalerer bare CDex igjen, skal det gå da? eller må eg sletta sp2, innstalere det igjen så innstalere CDex ??

 

takker for all hjelp

Lenke til kommentar

heheh, har et lite problem til her :)

 

jeg unninstalerte begge programma, la inn CDex på ny, og nå funker det fint som bare det. finner rette dvd rommen og alt. så den er i box.

 

men grunnen til at han bruke CDex var at når du da setter inn ein cd så ville han få opp artist navn, og navn på sangen istede for bare Audiotrack slik du gjør i winamp.

 

men nå når eg setter i ein cd, så får han ikke opp disse navna. vett någen grunnen til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...