Gå til innhold

AMD64, PCIe og DDR2?

gorrleif

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje jeg er litt lat, men et forum er tross alt til for å brukes. Jeg skal kjøpe ny PC ganske snart, og lurer derfor på en del ting.

• 1: Finnes det hovedkort som støtter det jeg skrev i emnet, altså AMD64, PCIe og DDR2?
  • 2: Om ikke, fins det med bare støtte for AMD64 og PCIe? Jeg tenker på Socket 939, eller kanskje 940 (kommer an på lommeboka).
  • 3: Er det hittil noen forskjell på dagens DDR og DDR2, annet enn at DDR2 er mer fremtidsrettet?
  • 4: Bør jeg vente til det kommer et hovedkort med støtte for alt, om det ikke fins enda? Det er jo også litt dumt å kjøpe et med DDR2, ettersom man MÅ kjøpe DDR2-RAM som ikke er særlig utbredt enda...
  • 5: Og til slutt, hvordan ligger det an med komponenter til PCIe hittil?

Dette ble ganske mye spørsmål, og ganske rotete, men jeg håper folk forstår. Er ganske trøtt. Håper på mange svar. Kunne sikkert funnet alt på google, men som sagt, jeg er lat og forum er til for å brukes :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Svar:

1. Nei, men ...

2-5: PCIe kommer snart (nForce 4). DDR2 trenger dui ikke :green: (ikke PCIe heller egentlig). Ikke enda... og sikkert ikke før du likevell oppgraderer HK....

:green:

Endret av JEG76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...