Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Syslog server fra router


Anbefalte innlegg

Har en DrayTek router som kan sende syslog til en server, har også en maskin med XP som kjører 24/7. Når jeg går på setup siden på router for å enable syslog server har jeg to felt som må fylles ut: Ip adresse til server og port som skal brukes. Har ført opp ip adressen tilk maskinen som kjører 24/7 og default port som er 514.

Så er spørsmålet: Hvor havner syslog filene på denne maskinen? Må jeg eventuellt innstalere et program som mottar disse filene?

Endret av Chrian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en DrayTek router som kan sende syslog til en server, har også en maskin med XP som kjører 24/7. Når jeg går på setup siden på router for å enable syslog server har jeg to felt som må fylles ut: Ip adresse til server og port som skal brukes. Har ført opp ip adressen tilk maskinen som kjører 24/7 og default port som er 514.

Så er spørsmålet: Hvor havner syslog filene på denne maskinen? Må jeg eventuellt innstalere et program som mottar disse filene?

Jepp du må nok legge inn ett program.

Lenke til kommentar
Har en DrayTek router som kan sende syslog til en server, har også en maskin med XP som kjører 24/7. Når jeg går på setup siden på router for å enable syslog server har jeg to felt som må fylles ut: Ip adresse til server og port som skal brukes. Har ført opp ip adressen tilk maskinen som kjører 24/7 og default port som er 514.

Så er spørsmålet: Hvor havner syslog filene på denne maskinen? Må jeg eventuellt innstalere et program som mottar disse filene?

Jepp du må nok legge inn ett program.

Noen ide om navnet på ett slikt program evt. en link?

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, routertools fungerer dessverre ikke på den maskinen jeg bruker mest. Problemet er en konflikt som oppstår med en driver til en printer.

 

Når jeg oppdaterer firmware på min router må dette skje fra en maskin som ikke har denne printer driveren.

 

Har lastet ned ett program fra kiwisyslog som jeg skal prøve.

Endret av Chrian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...