Gå til innhold

Optimisering av 9800 PRO?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg leste posten ang. flashing fra 9800 PRO til 9800 XT, og hele greia funka ikke så veldig bra.

 

Jeg fant Club3d-biosen (og ja, jeg har Club3d 9800 PRO, 128mb) og flasha, og det ble fullt av "artifacts" (hvite, blå, grønne, røde prikker) på skjermen.

 

Når jeg flasha tilbake til min originale bios gikk alt greit, og det funka fint. Jeg lasta ned PowerStrip og endret klokkefrekvensene til 412/370 (testa med 365 også), og artifacts meg og artifacts meg der.

 

Som sagt, jeg ble litt "skuffet" og prestasjonen som 9800 PRO gjorde, med max 30 bilder i sekundet på Counter-Strike: Source, og max 70 bilder/sekund i vanlig Counter-Strike.

 

I tillegg klarte jeg ikke å komme over 2000 poeng i 3dmark05 (havna på ca 1918 poeng).

 

Min hardware:

 

Club3d 9800 PRO

AMD Athlon 1600+, som kjører på 1.4 GHz

512 DDR

Abit KR7A-RAID

 

Resten er vel ikke verdt å skrive siden det ikke kan ha noen form for innvirkning.

 

Jeg håper noen kan ha noen tips til hvordan optimisere prestasjonen som jeg fikk.

 

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må ha R360 for å flashe til XT

Ditt kort har R350, dermed går det ikke.

Det du sier er feil.

Det går helt ypperlig å flashe med R350, har gjort det selv for ca 1 år siden. Så det funker, men det er større sjanse for at det skal funke med R360 kjerne!

 

->

 

Ja du kan det med 350, men for å være ærlig HVA ER POENGET?!?

 

360 er XT kjernen ikke 350. 350 har ikke shader optimaliseringene i seg, derfor er det nesten bortkastet. Får samme effekt som å overklokke, og overklokking er mye sikkrere enn å flashe en 350 kjerne med XT bios. Vet at Xt biosen strammer minne timingsen, men har ikke sett noen 350 kjerner som har fått noe ut av dette.

 

Så du kan flashe XT på en 350 kjerne, men det er nok dessverre bortkastet.

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...