Gå til innhold

Hvilken LCD-skjerm bør jeg kjøpe?


Zodux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk. Et spørsmål til til deg med erfaring. Garantien mot døde pixler (både i henhold til ISO standarden som flest viser til, og for Eizo sin del til garantien de har mot ingen feil av type 1 eller 2): Gjelder den døde pixler ved mottak, eller gjelder den også døde pixler som oppstår i løpet av garantiperioden (eller noe?)

 

De fleste returnerer jo en skjerm som har døde pixler ved mottak (iallfall en skjerm med TN panel siden døde pixler der høyst sannsynlig er hvite, right).

 

Men hva med feil som oppstår innenfør 3 eller 5 års garantiperioden alle skryter av (eller er pixelfeil totalt untatt fra dette).

 

PS! Hva oppstår oftest. Døde pixler (hvitt på TN, sort på VA, right)?

Eller kortsluttede pixler (sort på TN og hvitt på VA hvis jeg oppfattet rett)?

 

PPS! Problemene med hvitt lys som lekker øverst og nederst på noen Samsung 710V og T, vil det være noe som går på garanti (det er jo bare på noen skjermer)?

Lenke til kommentar

Garantien til eizo er vel ved mottak. Men nå har det seg slik at pikselfeil som oppstår underveis så og si garantert kan fjernes med massasje (så sant du ikke fjerner møkk med hammer og meisel)

 

Er usikker på hva som oppstår oftest, men vil tro at TN basert pikselfeil er oftere (da dette er det mest produserte panelet). Det er vanskelig det der med pikselfeil, ofte er det subpiksle som ryket, uansett hadde ikke jeg uroet meg for det. Er du veldig veldig redd er Eizo bra. Dette er den eneste produsenten jeg har tilgode å se pikselfeil fra.

 

Men hvis du venter en uke eller to kommer vi med test av NEC 1770 NX.

 

Men oss i mellom hadde jeg heller kjøpt en 20" skjerm :) Og er det økonomien det står på (noe som det oftest er) er nok ViewSonic vp201s eller b et meget godt valg for deg ;)

Lenke til kommentar

He he, hva sier reglene til Eizo om hva "ved mottak" er da (hvor lenge etter)?

Jeg finner fremdeles ikke garantiene om pixler fra Eizo på web'en til Eizo :-(

Jeg stoler ikke på noen (ikke meg selv en gang) uten å ha det skriftlig :-)

 

Forresten. Testet massasje-trikset ditt på min 3-4 år gamle jobb-laptop (som har to nesten hvite pixler alltid på), og den ene forsvant en liten stund, så flimret den litt av på, og slo seg på igjen. Men jeg masserte bare en liten stund :-)

Lenke til kommentar
Men oss i mellom hadde jeg heller kjøpt en 20" skjerm :) Og er det økonomien det står på (noe som det oftest er) er nok ViewSonic vp201s eller b et meget godt valg for deg ;)

Fire problemer med den :-)

 

1) Pris (men det komme jo an å kvaliteten)

2) Størrelse (på felles kontorpult i stua)

3) Spill (jeg vil ha 12ms VA paneler NÅ)

4) WAF (wife acceptance factor)

Lenke til kommentar
2) Tro meg etter 30 min på 20" kunne du aldri tenkt deg noe annet.

3) Du vil ikke ha VA paneler til spill. Derimot S-ips paneler. (16ms på de jeg foreslår)

2) Neida, ikke misforstå - det er den fysiske plassen :-)

3) Hvilke skjermer har S-IPS med lav responstid

 

PS! Finnes det noen butikker i Oslo/Bærum/Drammen som selger både Samsung 710T, Eizo 550 og NEC 1760. Hadde vært bedre å sett dem i levene live (ok, kan benytte angrefristen på postordre, men må får jo ikke sammenlignet one on one)

Lenke til kommentar
ViewSonic vp 201 s eller b

NEC 2080 ux+

LaCie (husker ikke navnet, men denne er vissnok helt rå)

Dell 20"

:dribble:

Fikk en NEC 2080UX+ i går..

Kan ikke annet enn å anbefale!!!

Helt fantastisk. Har prøvd en del LCD'er til spill og dette er den første der jeg ikke engang har tenkt over at jeg spiller på en LCD.. får CRT-følelse bare at ting er mye skarpere! Dette også i ikke-native oppløsninger..

 

Har ikke fått testet så mye men O'boy for et førsteinntrykk!

Jeg spiller mest Delfa Force Blackhawk Down.

Testet en del MOHAA også og det gikk strykende!

 

Tenk å spille på 1600x1200 og likevel se pixelen i det fjerne.. opp men siktet og PANG!

 

Juble!

 

immo

Lenke til kommentar
Hvilke av de tre skjermene nedenfor bør jeg kjøpe, og hvorfor?

 

---

 

Samsung 17" LCD Syncmaster 710V TCO99 Skjerm,Silver:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300905&cks=PRL

 

Denne kaller vi for "Skjerm 1"

 

---

 

Samsung 17" LCD Syncmaster 710N TCO99 Skjerm,Silver

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300904&cks=PRL

 

Denne kaller vi for "Skjerm 2"

 

---

 

Samsung 17" LCD Syncmaster 710T TCO03 Skjerm,Silver

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301399&cks=PRL

 

Denne kaller vi for "Skjerm 3"

 

---

 

Kom gjerne med andre forslag til skjerm jeg bør kjøpe! :D

 

Takk for alle svar! :)

 

Mvh.

Zodux

Jeg anbefaler Hyundai skjermen de har på psdata. Pga pris og den var ca 1000 ganger bedre en jeg hadde trudd :D 12ms er nais til gaming kjære deg. Og til 3D design, som i mitt tilfelle :)

Lenke til kommentar
LaCie (husker ikke navnet, men denne er vissnok helt rå)

Dell 20"

Scanner leverandøren vår (TechnoScan) på jobben importerer disse LaCie skjermene. Sikler litt på en sånn, men litt dyr, og hva med etterslep/respons (jeg tar det som en selvfølge at en så bra skjerm har VA panel, vet du sikkert?).

 

Har dere testet LaCie skjermen (dere får sikkert låne en av TechnoScan)?

 

Så langt er det eneste jeg har fra LaCie et armbåndsur med USB disk på :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...