Gå til innhold

Hvilket er best? MSI NEO2PFISR eller ASUS P4C800 D


Vaffelkake

Anbefalte innlegg

Tidligere denne uken kjøpte jeg nytt hovedkort, nemlig MSI 865 PE NEO2PFISR. Jeg er fornøyd med dette, spesielt med tanke på innebygget LAN, S-ATA og mulighet for raid0

 

Nå har jeg fått et røverkjøptilbud på en P4 3.4 NW prossessor, og med på kjøpet får jeg et ASUS P4C800 Deluxe hovedkort. Dette hovedkortet har 875P-chipset, imotsetning til 865 på Neo2-kortet. (Begge nytt og ubrukt m/garanti 3000kr)

 

ASUS-kortet støtter ikke Raid0 annet enn med det medfølgende PCI-kontrolleren, som da vil si nedgradering i harddiskhastighet for min del.

 

 

Det jeg da spør om er; Hvilket skal jeg bruke?

 

For å "senke" kostnadene på oppgraderingen hadde jeg planer om å selge det ene kortet, så det er kjekt å få dette riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytelses forskjellen mellom onboard og add-on s-ata kontroller er ikke overmåte stor i seg selv, og hvis kontrolleren onboard i tillegg er av litt lavere kvalitet enn den du setter i pci-sporet, merker du ikke mye forskjell annet enn i benchmaringsprogrammer som f.eks hd-tach...

 

Av hovedkortene ville det vel vært best med 875 brikkesettet? altså asuskortet? uten at jeg kjenner for mye til intelsystemer...

 

og forresten... tar du med vafler på laben på torsdag eller?

Lenke til kommentar

Får ikke lov til å ta med mat på labben, det burde du vite :p

 

Det viser seg at jeg har gjort min research fryktelig dårlig. Det er så absolutt ingen PCI Raidkontroller med Asus-kortet. Jeg som har lest feil/misforstått det hele. Det viser seg at Asus har valgt å bruke en ekstern raidkontroller istedet for å den integrert i sørsiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...