Gå til innhold

Bytte Skjermkabel på Skjerm


Greven22

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Hansol 710D skjerm . I det siste har den begynt og forandre farge og oppføre seg merkelig. Når jeg vrir litt på kabelen så blir den normal igjen.

 

Altså det må være et problem med kabelen på skjermen. Derfor har jeg skaffet meg en ny kabel så jeg kan bytte. Problemmet er at det ikke ser ut til og bare være og ta ut skjermkabelen på denne skjermen som det er på noen skjermer. Skjermkabelen her sitter fast skjermen.

 

Men er det en mulighet til og bytte kabel for det? Skru opp skjermen og bytte eller noe ? Det sitter to "sylindre" på nåværende kabel, jeg vet ikke hva de er for. Det er dt ikke på den nye kabelen jeg har skaffet.

 

Håper på svar, siden skjermen er rimelig grønn nå :!: :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper kabelen sitter loddet fast på kretskortet inne i monitoren. I beste fall sitter den på en liten sokkel. I såfall må du kutte av pluggen i den ene enden av den nye kabelen og enten lodde den fast i kretskortet, eller skjøte den fast på pluggen.

 

Den klumpen er en ferritt-kjerne som skal dempe støy fra kabelen.

Lenke til kommentar
Tipper kabelen sitter loddet fast på kretskortet inne i monitoren. I beste fall sitter den på en liten sokkel. I såfall må du kutte av pluggen i den ene enden av den nye kabelen og enten lodde den fast i kretskortet, eller skjøte den fast på pluggen.

 

Den klumpen er en ferritt-kjerne som skal dempe støy fra kabelen.

i den skjermen vi hadde satt kabelen bare plugga ned i en sokkel, problemet var at den nye andre kabelen ikkje passa, så vi måtte kutte vekk en del plastik og prøve oss fram, men det var ikkje akkurat vanskeli...

 

skjermen vi gjorde d på funker fortsatt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...