Gå til innhold

HJELP PC VIL IKKE STARTE


lars-frr

Anbefalte innlegg

Dette kan virke offtopic , men er ikke det . Etter at jeg formaterte pc n så kjørte den ikke på maks hastighet så jeg forhørte meg litt på forumet. En sa at jeg måtte gå inn i bios og sette fsb eller noe til 133 da 100 var standar etter formatering. Det gjorde jeg , men da ble pc n skikkelig ustabil . Så jeg tenkte at jeg skulle sette den på sånn 120 får å sjekke pc n da . Men da ville den ikke starte. Pc n starter , men får ikke noe skjermbilde og det virker som pc liksom ikke vil loade i begynnelsen dvs cd rom blir funnet så skjer det ikke mye mer . De vanlige oppstartlydene er ikke der .. Hva er galt , er hele dritten herpa ? Får jo ikke gjort noe ...

 

PC n:

AMD XP 2000

512 mb ram

Msi Ks7 hovedkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På det hovedkortett er det en dip bryter som ordner at fsb blir satt på 133 . Så det skulle ikke forandre seg etter en formatering av hardisk. Har du vært inne i bios da? du kan prøve å resette bios. se brukermanualen til hovedkortett ditt. Har du den ikke kan du gå til msi sine hjemmesider å laste den ned.

Lenke til kommentar

Det vil nok ikke fungere å sette den på 120 FSB.. Disse frekvensene dobler seg på en måte med 33 hele veien; 66, 100, 133, 166 osv.. Derfor vil man ikke få tilgang til noe annet f.eks 110 eller 120 FSB, fordi dette ikke er hastigheter som andre komponenter i maskinen er kompatible med..

 

Så du må nok bruke 100MHz hvis ikke 133 fungerer, eller du kan prøve å finjustere på andre måter med spenninger osv, men dette vil jeg på generelt grunnlag ikke anbefale siden jeg selv har lite erfaringer med det. Litt kjedelig å ødelegge hovedkort eller andre komponenter på den måten også.

Endret av RadeOn_83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...