pcp160 Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Lurer på hvordan jeg skal sette opp FS9 med 2 skjermer, har prøvd å dele skrivebord i windows, men det ble bare tull, fikk bare strukket over en og en halv skjerm, og det stoppet mer eller mindre opp... Har P4 3,0 1GB ram, og Sahppire X600 PRO pci-e 128 MB, som jeg ville tro var godt nok for å få til dette, da jeg har en følelse av at FS9 er mer "prosessorkrevende" enn "skjermkortkrevende" Tar jeg feil, eller hva kan være årsaken til at det ikke gikk? Er det noe "delefungsjon" i selve flightsimulator?. Er det forresten noen som har noe gode add-on tips, har nettopp fått "727 professional" , gammelt, men med 600 fungerende knapper/målere er det skikkelig simulator. Nesten for mye av det gode, selv for meg!
Bear^ Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Hm, er FS flyver selv, men bare for 2002 Pro, flyger mye IFR, noen ganger i dårlig vær, men ser ikke nytten i å ha det fordelt på 2 skjermer, er ikke en serlig større opplevelse. Uansett, det skal være noen menyer under skrivebords egenskapene som forteller hvordan skjermene skal være, men da jeg har et Nvidia skjermkort aner jeg ikke hvordan skjerm menyen ser it for et ATI kort. Skal gå krute gått om du har 2 utganger for skjerm på korte ditt, og det skal også være meget lett, har gjort det før, men glemt hvordan Foresten, slik skal det virkelig se ut PS: Er ikke mitt oppsett, har bare 1 skjerm. Fant bilde på nette. Endret 15. oktober 2004 av Bear^
Jan-Inge Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Du får ta en titt på denne guiden. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424 Har ingen erfaring med ditt kort. Bruker PCI kort til panel selv og et tre skjerms kort til scenery. Ser slik ut: http://home.smartcall.no/fje084/images/737-200.JPG
floffan Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Spør de på flightsim.no . De har peiling på alt det der
Shotgun Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Spør de på flightsim.no . De har peiling på alt det der Nå har vel jeg en liten misstanke om at Jan-Inge henger en del på flightsim.no... Kan sikkert trygt følge den guiden han henviser til.
Jan-Inge Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Har langt igjen. Sjekk dette syke greiene her. Sorry ikke meningen å hijacke tråden men dette må trådstarter og dere andre se. http://www.xsn.net/project727/
pcp160 Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Skrevet 15. oktober 2004 Bear^ Skrevet 15/10/2004 : 16:20 Hm, er FS flyver selv, men bare for 2002 Pro, flyger mye IFR, noen ganger i dårlig vær, men ser ikke nytten i å ha det fordelt på 2 skjermer, er ikke en serlig større opplevelse. Er mest bare for å prøve litt egentlig (har liksom en skjerm stående) Og tanken er at jeg da kan ha gps, trottle, og paneler i 727 åpent uten å miste alt annet av syne..! Har som sagt fått til akkurat det å dele sjkermen i windows, men det blir bare halv skjerm + artifacts i fleng i FS, så lurer vel egentlig på om det krever vanvittig mye maskinkraft..? Skal skjekke ut linkene til Jan Inge jeg, takk for kule bidrag fra alle, føler meg plutselig litt mer normal etter å ha sett disse gutta.. De fleste vennene mine syns jo jeg er helt fjern, som heller vil sitte å skru på de 300 knappene mine, istedet for å drepe folk, som tydeligvis er mer "normalt" Den siste linken til Jan Inge er det absolutt mest genialt sinnsyke oppleget jeg har sett... (burde kanskje vurdert å spare tid og penger og heller kjøpe seg et fly..!!! (By the way "Bear" så er den 727 professional også for 2002, og liker du det tekniske med fly, er det maaange timers utfordring i den )
Iyon Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 OT: LINK: Det kaller jeg å gå opp i sine interesser..
pcp160 Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Skrevet 15. oktober 2004 Jan-Inge Skrevet 15/10/2004 : 17:26 Du får ta en titt på denne guiden. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424 Har ingen erfaring med ditt kort. Bruker PCI kort til panel selv og et tre skjerms kort til scenery. Ser slik ut: http://home.smartcall.no/fje084/images/737-200.JPG Takker for tipset, ser at det nettopp har kommet driver til ATI som kanskje vil gjøre susen. Men kan jeg spørre deg; 1. Har du ekstremt bra utstyr til det opplegget ditt, eller kreves det ikke allverden, har lyst til å få til noe lignende, jeg har jo en helt grei maskin (selv om det ikke er den råeste spillemaskinen..) Hva tror du? 2. Har lest, og forstått guiden om flere skjermer, men hvordan i all verden er det man får til å skille scenery fra paneler egentlig, panelene er jo på en måte popups i scenery i utgangspunktet, hvis du skjønner hva jeg mener...? Jeg har mulighet til å lage en "lightversion" av ditt, med ATI X600 til 2 scenery skjermer, og sette inn mitt gamle Nvidia pci kort til panel på en skjerm, skønner bare ikke helt hvordan jeg angir deling scenery/panel..
MemorY Skrevet 16. oktober 2004 Skrevet 16. oktober 2004 Har langt igjen. Sjekk dette syke greiene her. Sorry ikke meningen å hijacke tråden men dette må trådstarter og dere andre se. http://www.xsn.net/project727/ Det er noen som har litt for mye fritid kombiner det med litt for mye penger og vips..
Jan-Inge Skrevet 16. oktober 2004 Skrevet 16. oktober 2004 Takker for tipset, ser at det nettopp har kommet driver til ATI som kanskje vil gjøre susen. Men kan jeg spørre deg; 1. Har du ekstremt bra utstyr til det opplegget ditt, eller kreves det ikke allverden, har lyst til å få til noe lignende, jeg har jo en helt grei maskin (selv om det ikke er den råeste spillemaskinen..) Hva tror du? 2. Har lest, og forstått guiden om flere skjermer, men hvordan i all verden er det man får til å skille scenery fra paneler egentlig, panelene er jo på en måte popups i scenery i utgangspunktet, hvis du skjønner hva jeg mener...? Jeg har mulighet til å lage en "lightversion" av ditt, med ATI X600 til 2 scenery skjermer, og sette inn mitt gamle Nvidia pci kort til panel på en skjerm, skønner bare ikke helt hvordan jeg angir deling scenery/panel.. Nei, utstyret er vel i underkant av hva man kan ønske seg. Dessuten er skjermkortet mitt (Matrox Parhelia) for tregt egentlig. Men jeg har droppet å bry meg med mer enn 20 fps til vanlig for å få tre skjermer. Det er smak og behag. AMD 2600+, 1 gig ram, standard harddisker. Ikke noe spess her. Paneler skiller du ved å høyreklikke på det du skal flytte og velge "undock". Da blir det du undocker eget vindu som du kan flytte hvor du vil også til andre skjermer. Det gjelder alle paneler og sceneryvindu. Paneler på PCI kort fungerer glimrende. Ikke hakking i det hele tatt selv med mine svært dårlige PCI kort. Radeon 7000. Lykke til.
pcp160 Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Skrevet 16. oktober 2004 takker for tipsene, Jan Inge Har fått til noe her nå, nye drivere og "catalyst controlsenter" til ATI + Net framework fra microsoft gjorde susen! (drivere og kort var bare noen uker gamle, så ting blir fort gammelt gitt...) Har lest masse om div måter å få flere skjermer, nettverk med flere pcèr har jeg lyst til å prøve etterhvert... Ser at de gamle skjermkortene jeg ville bruke jo er AGP, samt at Nvidia og ATI ikke nødvendigvis er en god blanding, så det går ikke. Men hvis det er sånn at du mener det Radeon 7000 kortet til 300 Kr funker greit til paneler, så kjøper jeg et sånt, og har de to skjermene jeg har fått igang til scenery, og et 7000 kort til paneler. Er det noen spesielle problemer/hensyn for å legge til et ekstra pci kort, og å få FS9 til å kjøre med begge kort? kjører jo nå skjermene sammen som en enhet på 2500 * 1024, hvordan blir oppleget med et ekstra kort?
Jan-Inge Skrevet 17. oktober 2004 Skrevet 17. oktober 2004 takker for tipsene, Jan Inge Har fått til noe her nå, nye drivere og "catalyst controlsenter" til ATI + Net framework fra microsoft gjorde susen! (drivere og kort var bare noen uker gamle, så ting blir fort gammelt gitt...) Har lest masse om div måter å få flere skjermer, nettverk med flere pcèr har jeg lyst til å prøve etterhvert... Ser at de gamle skjermkortene jeg ville bruke jo er AGP, samt at Nvidia og ATI ikke nødvendigvis er en god blanding, så det går ikke. Men hvis det er sånn at du mener det Radeon 7000 kortet til 300 Kr funker greit til paneler, så kjøper jeg et sånt, og har de to skjermene jeg har fått igang til scenery, og et 7000 kort til paneler. Er det noen spesielle problemer/hensyn for å legge til et ekstra pci kort, og å få FS9 til å kjøre med begge kort? kjører jo nå skjermene sammen som en enhet på 2500 * 1024, hvordan blir oppleget med et ekstra kort? Nei det blir ingen problemer i FS9 så lenge du får aktivisert skjermen i windows.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå