Gå til innhold

Kjøp av DVD brenner Dual Layer


ThoooR

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå tenkt å kjøpe en dual layer DVD brenner, men jeg lurer på følgende:

-Jeg ser at alle DL brennerne jeg finner bare brenner i +R DL er dette noe negativt? Kommer det til å komme i framtiden brennere som kan brenne -R? :hmm:

 

Spørsmålet er vel bør jeg vente å se om det kommer -R DL, eller bare kjøpe nå.

Dere kan godt komme med noen alternativer til meg oxo :thumbup:

 

Takker for svar

Tor M

Endret av ThoooR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke svare bombesikkert på dette. Men sånn så jeg har fotstått det så er dt + formatet som er dt nyeste om som trolig vil overta og. Jeg brenner personlig alt mitt på dvd + og bruker aldri dvd - formatet. litt grunnet at cd`ene ofte er dårligere på dvd - (avhengig av produsenten) men for meg virker det ikke som et minus at det ikke er -r DL

 

Plextor kommer med en ny version i slutten av måneden som brenner DL. Tror BenQ også har ein som skal klare dette.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er vel bør jeg vente å se om det kommer -R DL, eller bare kjøpe nå.

Dere kan godt komme med noen alternativer til meg oxo :thumbup:

 

hvis du ikke har f.eks en dvdspiller i stuen som bare tar dvd- plater, så er det ingen vits i og vente. En dvdbrenner koster jo ingenting i disse dager :thumbup: , men prisen for 1 stk Dual layer plate er på hele 99,- :cry:

Lenke til kommentar
Pioneer er rett rundt hjørnet med en DL brenner for begge formater...

 

Antagelig så blir det DVR109...

Takker for alle svar :thumbup:

 

Jaha, rett rundt hjørnet dvs et par mnd.? skulle ha brent ut noen DVD er før jul, diverse filmer og slikt. Kanskje man får vente litt til å se... :)

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så er nec litt kresen på plater også. den krever kvalitets plater for å brenne på beste hastighet. men du bør også ha kvalitet plater viss du brenner ut någe viktig.

 

I slutten av måneden kommer den nye DL brenneren til plextor. kunne jo vert kjekt å samenligne de to oppp i mot hverandre før du kjøpte??

Lenke til kommentar
Ser ikke poenget i å kjøpe Dual Layer så lenge prisene på media er såpass høye.

Ser ikke vitsen i å IKKE kjøpe Dual layer nå, så lenge det bare koster hundrelappen mer. Man er da mer fremtidsrettet, og når platene har krøpet ned i pris, så har man allerede en brenner som takler de. Så slipper man å kjøpe ny, bare fordi man var gnien på en hundrelapp når man kjøpte DVD brenner første gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...