Gå til innhold

Eksternt Skrivebord uten pålogging


lamer

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg har en Shuttle i stua som jeg styrer via laptop'en med Eksternt Skrivebord, dette fungerer helt greit, bortsatt fra at pålogginsboksen kommer opp på Shuttelen hver gang jeg logger på. Går det an å bruke Eksternt Skrivebord uten at påloggingsboksen kommer opp.

 

For dem som måtte komme med forslag: Ja, jeg kjenner til NVC, men jeg vil bruke Eksternt Skrivebord... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror faktisk dette er noe som Microsoft selv har påkrevd på grunn av sikkerhet og er ikke mulig å fjerne. Jeg er derimot 99% sikker på at det finnes tileggsprogrammer til RDP (Ekstern skrivebord) som gjør det mulig å automatisk logge inn på maskinen når du kobler til.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Vent litt, er det ikke en mulighet under egenskapene for den Remote Desktop tilkoblingen du oppretter eller som du har lagret at den skal lagre brukernavn og passord?? Omtrent på samma sted hvor du velger hva som skal sendes over linken, slik som bakgrunsbilde, lyder og slikt?

Der ja, når du klikker "tilkobling til Eksternt Skrivebord" har du knappen "Alternetiver >>" der er det en checkbox "Lagre passordet". Den burde vel funke? Kan jo hende du får den brukernavn/passord dialogboksen fortsatt men da er det bare smekke borti enter så vips... Men er kanskje ikke dette du lette etter?

EDIT: Jepp, funka greit det her.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...