Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus WL-500g - problerer \ hjelp


Anbefalte innlegg

Har problemer med min Asus WL-500g ruter, er koblet opp mot lyse.

Den står og downloader men så plutselig mister den kontakten mot lyse nettet.

Den kan svive i 2 timer eller 24 timer ser ikke ut som det er noe mønster på det.

Har oppgradert firmwaren til siste versjon, andre som har opplevd dette \ funnet noen løsning på det ? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme router selv, og har hatt samme problem, selv ikke flashing til nyeste firmware hjalp. (Jeg har NGT 8Mbit). Problemet oppstår kun når jeg laster ned med maks hastighet.

 

Jeg fikk et tips om at det kan være at NGT routeren og ASUSen (som er satt om en switch) krangler om hastigheten (auto negotiate 10 eller 100Mbit på LAN porten). Etter at jeg satt NGT routeren til å være 100Mbit uansett så har problemet minket betraktelig, hvis den kobler seg fra så fikser det seg selv etter ca. 1 minutt. Det rare er at MSN ol. fungere fortsatt selv om jeg tilsynelatende ikke har kontakt med internett.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Har samme router selv, og har hatt samme problem, selv ikke flashing til nyeste firmware hjalp. (Jeg har NGT 8Mbit). Problemet oppstår kun når jeg laster ned med maks hastighet.

 

Jeg fikk et tips om at det kan være at NGT routeren og ASUSen (som er satt om en switch)krangler om hastigheten (auto negotiate 10 eller 100Mbit). Etter at jeg satt NGT routeren til å være 100Mbit uansett så har problemet minket betraktelig, hvis det uansett skjer så fikser det seg selv etter ca. 1 minutt.

Har du funnet noen løsning på problemet ditt ?

Ja, eller ihvertfall nesten, les det jeg skrev (som du har quotet, hehe) :p

 

Jeg fikk et tips om at det kan være at NGT routeren og ASUSen (som er satt om en switch)krangler om hastigheten (auto negotiate 10 eller 100Mbit). Etter at jeg satt NGT routeren til å være 100Mbit uansett så har problemet minket betraktelig, hvis det uansett skjer så fikser det seg selv etter ca. 1 minutt
Lenke til kommentar
Hva med å skru av routeren? Har WL500 selv og er jo bare å skru av routeren hvis man har problemer og bruke den som trådløs aksesspunkt.

Høres fint i teorien men lurer på hvordan det blir når jeg nå skal sette det opp hehe

Det er slik jeg har det, men fungerer som en switch, smme problemene!

 

Mens jeg har vært på jobb så prøvde jeg noe nytt. Jeg kobldet det slik:

NGT

|

switch

/ \

500g PC

 

Og selv om jeg nå ikke har noen ting tilkoblet ASUS WL500g så har jeg mistet forbindelsen et par ganger, merkelig. Dette skjer ikke hvis jeg kobler ut ASUSen...

Lenke til kommentar
Problemet med Asus Wl-500 er at port forwarding ikke funker! Derfor sendte komplett meg en råtten Cnet router isteden :(

Port forwarding funker så lenge du trykker på add som står ovenfor der du lager regelen, og ikke apply som står nedenfor.

 

Når det gjelder litt ustabilitet så har jeg hørt at noen har hatt problemer om de bruker WAN porten når den står i aksesspunkt modus. Denne blir egentlig satt som en switch port, men er litt ustabil til den bruken. Bruk dermed ikke den porten om du har den i aksesspunkt modus.

Lenke til kommentar
Når det gjelder litt ustabilitet så har jeg hørt at noen har hatt problemer om de bruker WAN porten når den står i aksesspunkt modus. Denne blir egentlig satt som en switch port, men er litt ustabil til den bruken. Bruk dermed ikke den porten om du har den i aksesspunkt modus.

Jeg har kun en kabel i ASUSen, og den står i en LAN port og ASUSen fungerer som et akssesspunkt/switch.

 

Og selv om jeg faktisk ikke bruker ASUSen til noe annet enn hvis dama skal på nett med laptopen, så får den fortsatt linja til å dette ut ganske så sporadisk, merkelig.

 

EDIT: Tigerboy, regner med at du mener noen andre enn meg som har prøvd det?

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Når det gjelder litt ustabilitet så har jeg hørt at noen har hatt problemer om de bruker WAN porten når den står i aksesspunkt modus. Denne blir egentlig satt som en switch port, men er litt ustabil til den bruken. Bruk dermed ikke den porten om du har den i aksesspunkt modus.

Jeg har kun en kabel i ASUSen, og den står i en LAN port og ASUSen fungerer som et akssesspunkt/switch.

 

Og selv om jeg faktisk ikke bruker ASUSen til noe annet enn hvis dama skal på nett med laptopen, så får den fortsatt linja til å dette ut ganske så sporadisk, merkelig.

 

EDIT: Tigerboy, regner med at du mener noen andre enn meg som har prøvd det?

Etter at jeg gjorde den endringen fra Autonegotiate til 100 Full-duplex så har den ikke mista kontakten til Lyse nettet enda. Normalt ville jeg ha restarta Asusen 4-5 ganger på denne tida, så det ser lovende ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...