Gå til innhold

Klokking av AMD XP-2400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei.. Jeg kjører min på 2500 MHz med 166 FSB og en Vcore på 1,87V.. (Multipieren er jo låst til 15)..

 

Jeg kunne klokke den opp til 148 FSB uten å gå opp på spenningen. (normal spenning er 1,70V)..

 

For å klokke videre måtte jeg gå opp 6% fra orginalspenningen (1,78V).. Dette holdt til 160 FSB.. Da gikk jeg opp 12% fra orginalspenningen (1,87V) og kjørte den opp på 166 FSB.. Dette fungerer helt stabilt i dag.. Temperaturen er fortsatt rimelig lav.. IDLE på 35 grader og LOAD på ca. 50 grader..

 

Jeg klarer å få den oppi 2655 MHz (177 FSB) stabilt, men da må jeg øke Vcore til 14% over normalspenning (1,91 V).. Da blir det fort litt varmt.. Da blir temperaturen nesten 50 grader IDLE.. og den stiger over 60 grader på LOAD..

 

Jeg har klart å boote opp på 2700 MHz (180 FSB), men da slokner maskinen etter 2 min.. :(

 

 

Jeg har Thermaltake Volcano 12 som kjøler. og vifta på den går på ca. 3000 RPM nå..

 

 

Alle spenninger er lest av i Motherboard Monitor.

 

 

Men du har kanskje en tidligere modell med ulåst Multipier?

Prøv med multipier på 12,5.. klokk deg sakte men sikkert opp fra 166 FSB med litt øking av Vcore underveis...

Tror du skal kunne nå 200 FSB da..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

jeg har en XP-2400+ som kjører på 2.0 GhZ .

denne kjøles av Tt Volcano 11 som jeg kan kjøra fra 2500- 5500rpms.

min ligger 44grader idle på 2500rpms så idler den 39grader på 5500rpms

er ikke dette høge temps til å være orginal klokk ?

jeg vil gjeerne klokke men jeg har prøvd dette tidlige me å sette opp fsb men den bare ike vil boote da.... uans hvor mye jeg sette volten opp.

min står orginalt på 133 fsb.

mange sier at mitt msi Kt4-avl HK er flaske halsen i mitt system. kan noen forklare meg litt her ?.

20ghz 133fsb 15Moultiplier denne kan jeg justere ganske lavt ned også men ike høyere en 15

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...