Jimstar Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 HalOis! I heimen har vi nå funnet ut at vi skal oppgradere internetten fra telenor 715 til 1200 bluecom, MEN det står absolutt ingenting på hjemmesiden.. så hvis det er noen som har bestilt bluecom fra internett og valgt å ta med "modem" så vil jeg gjerne ha svar på noen spørsmål : 1. Er det først og fremst verdt det og oppgradere og bytte? 2. Det modemet som man kan velge å leie fra bluecom, Er det en router i den slik at man kan bare kjøpe en switch? 3. hvor mange porter er det i det modemet? (hvis det ikke er noe router så er det vel bare 1) 4. kan man velge å ikke leie et modem og kjøpe en D-link router istedet? fungerer dette bra? Tusen takk for hjelpen på forhånd! JamesT
agvg Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 HalOis! I heimen har vi nå funnet ut at vi skal oppgradere internetten fra telenor 715 til 1200 bluecom, MEN det står absolutt ingenting på hjemmesiden.. Det står at det er et modem og et modem er ett modem. Det er naturlig nok ikke en router og har bare en port, du kan fint kjøpe din egen modem/router-boks så lenge den støtter annex-B ADSL-standard.
viplash Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 Hei. Tar å svarer deg på din spm. under det du har spurt om jeg. 1. Er det først og fremst verdt det og oppgradere og bytte? SVAR: Ja, det er absolutt verdt å bytte. Du vil nok merke en forskjell på din linje. Men den hastigheten du refererer til, den betinger at du er tilkoblet en sentral som BlueCom har bygd ut selv. 2. Det modemet som man kan velge å leie fra bluecom, Er det en router i den slik at man kan bare kjøpe en switch? SVAR: Modemet fra BlueCom er et rent ADSL modem, du må eventuelt ha en router eller en switch selv utenom dette modemet. 3. hvor mange porter er det i det modemet? (hvis det ikke er noe router så er det vel bare 1) SVAR: Portene i modem er en som skal til din maskin eller swithc/router. 4. kan man velge å ikke leie et modem og kjøpe en D-link router istedet? fungerer dette bra? SVAR: Man MÅ ha dette modemet fra BlueCom for at linjen skal fungere. En enkel Router vil ikke fungere. DU må ha et ADSL modem for å få linjen til å fungere, enten ved å få et modem i fra BlueCom eller at du har et ADSL modem liggende.
Møkkalasset Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 Eg har kjeda meg for ei stund sida å leste inne på bluecom at man må leige modem av dei for å få skikkelig support...
agvg Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 Eg har kjeda meg for ei stund sida å leste inne på bluecom at man må leige modem av dei for å få skikkelig support... Det må du fra alle ISP-er, ingen gir modemsupport hvis du velger modemer som supporten ikke kjenner eller har godkjent.
tag1 Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 Du bør vel også sjekke catch. De eier bluecom nå. Catch kjører en kampanje for tiden. http://www.catchspeed.no/produkter/privat/index.asp
enurweb Skrevet 14. oktober 2004 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har akkurat bestillt internett fra bluecom via deres nettsider. Det jeg først gjorde var egentlig å sende dem en mail med alle spørsmål jeg hadde, mye pga jeg har noen modemer hjemme selv og lurte på om de passet sammen med bluecoms systemer. Jeg har blant annet et Zyxel Prestige 600 modem som bluecom selv bruker og de mente jeg kunne bruke dette modemet.
hallgeirl Skrevet 14. oktober 2004 Skrevet 14. oktober 2004 2. Det modemet som man kan velge å leie fra bluecom, Er det en router i den slik at man kan bare kjøpe en switch? Bluecom deler ut fler IP-adresser per abonnent, så da trenger du kun en switch hvis du har opptil ca. 5-8 personer som skal ha internett samtidig. Jeg har aldri hatt router på min linje, og hos meg er det opptil 4 PC'er oppkobla til vanlig, hver med sin IP: 217.118.xx.xx. Planlegger du å ha fler enn 8 påkobla, så ville jeg ha vurdert å skaffe router (jeg har lagt merke til noen ganger når jeg har hatt LAN at plutselig så er det en som ikke får IP pga. at for mange er kobla på samme linje).
Jimstar Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Skrevet 15. oktober 2004 ok =) kom ingen svar på topicen før en halv uke senere så jeg hadde på en måte glemt den Men tusen takk for hjelpen.. fint at jeg kan bare kjøpe switch, for det koster deg ikke noe særlig =) Men hvordan finner jeg ut av det med ip adresser :S
agvg Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Men tusen takk for hjelpen.. fint at jeg kan bare kjøpe switch, for det koster deg ikke noe særlig =) Men hvordan finner jeg ut av det med ip adresser :S Du må jo uansett ha et modem forran den switchen, og i vilkårene til BC sto det at du kan få inntill 2 dymaniske IP-er pr modem/linje.
smetho Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Jeg fikk Bluecom til å ordne all overgang fra Telenor. Med det så beholdt jeg samme modem som jeg hadde hatt, og det ble ingen problemer med dette. Tenkte jeg bare skulle informere om dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå