Gå til innhold

IT Utdanning; Sertifiseringer og Kurs


arna

Anbefalte innlegg

Jeg har siviltjeneste og får dekt +- 12000 kroner til utdanning som kan hjelpe meg med litt kompetanse til når jeg er ferdig med førstegangstjenesten. Jeg har planer om høyskole/universitets utdanning til høsten 05 på noe IT-relatert. Så disse pengene har jeg veldig lyst til å bruke på noe som jeg kan få en liten kompetanse på, sertifiseringer av noe slag. Noen tips til hvilke typer kurs som kan være veldig kjekt å ha? Blir kursene mer enn 12 000 kroner kan jeg dekke det selv. Er ikke noe spesifikt område jeg ser etter, kan være alt innenfor Sikkerhet, nettverk, programmering.

 

Finnes det eventuelt noen skoler/bedrifter som driver en del med slike kurs som jeg kan kontakte?

 

Edit; Hvor kan man få A+ sertifisering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer jo litt an på hva du har lyst til å gjøre med deg selv da - det er mange retninger å gå. Serveradmin på MS/unix er greie sertifiseringer å ta med seg. Samme er nettverk og cisco. Eventuelt kan du sette deg ned å se på systemer som novell eller citrix. Du kan begynne å programmere. Masse å velge mellom :)

Lenke til kommentar

Ja, takk for svar forresten, men det jeg er ute etter akkurat nå er å finne ut hvor slike sertifiseringer og kurs tilbys ... For da kan jeg selv ta kontakt med leverandører og skoler, sjekke priser og temalister og vurdere hva som er interessant for meg .....

 

Kan du hjelpe meg med det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...