Gå til innhold

Oppstartsproblemer - svak psu?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Trenger sårt litt hjelp her. For to minutter siden satt jeg fornøyd og surfet på maskinen min, en Shuttle (specs i profil). Så installerte jeg Samurize og tok en manuell omstart. Jeg kom til login-menyen, skrev passordet, så poff; restartet den seg. Prøvde om og om igjen og tenkte at det kanskje var psu. Så jeg koblet ut cd-rom. Akkurat det samme skjedde. Deretter koblet jeg ut S-ATA disken. Samme resultat. Så tenkte jeg at det kanskje var skjermkortet (6800 GT) som slukte strøm. Derfor puttet jeg inni et Ti 4200 jeg har liggende. Dette også uten hell.

 

Problemet er altså at maskinen starter helt fint, helt til jeg skal logge meg inn. Da restarter den. Har psu nesten tatt kvelden eller er det noe annet?

 

Må også nevne at jeg har fått en "mystisk" feilmelding de siste dagene som jeg ikke har sjekket noe nærmere på. Den sier at en eller annen engine ikke vil starte fordi den ikke finner programmet. Tror ikke det har noe med saken å gjøre.

 

Håper veldig på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Prøv å start i safemode og slett samurize.

Tenkte på det selv. Det er bare en ting: jeg har glemt hvordan jeg starter opp i safemode. Hvilket F- er det? :blush:

F8 sier huet mitt nå. Litt usikker. :hmm:

Funket det. Hva nå? Slette Samurize iallfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Funnet ut en ny ting nå: maskinen står og rebooter seg selv, uten at jeg gjør noe i det hele tatt. Den står på login i et par sekunder før den rebooter.

 

Virussjekk coming up.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...