Gå til innhold

Aopen H600B eller Lian Li?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal bygge meg ny veldig støysvak pc og lurer på hvilket kabinett under 1000kr jeg skal velge. Har tenkt å sette inn en veldig støysvak strømforskyning som f.eks denne eller denne.

 

De to kabinettene som jeg har funnet og virker greie er disse:

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC7BUSB

med dette:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=W65B

 

Eller dette:

 

http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=99235

 

med vindu.

 

Hvilket av disse to er best? Er det andre kabinetter som er bedre i denne prisklassen evt. med stillegående psu ink. ?

 

Er det vanskelig å feste ett vindu som i det første alternetivet?

 

Håper veldig mye at noen kan hjelpe meg med valg av kabinett, med erfaringer og annet.

 

Tusen takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp bygget 20stk aopen h500 og de er knall, eneste er at de har en 300w strømforsyning etter det jeg har sett (de støttet atx 2.0 noe som ga oss litt problemer pga litt utdaterte hovedkort..)

 

Aopenkabinettene er gode å bygge i, men de sitter ikke helt godt sammen, merker forskjell på aopen og chieftecen jeg har hjemme. Men så lenge du ikke skal sitte og hoppe på kabinettet holder det i lange baner.

 

Tenker 600 er ca det samme som 500, men kanskje med en litt kratigere psu

Lenke til kommentar

Ville gått for Aopen H600B.

 

Det er en tunnel som du meget enkelt drar i ønsket lengde inn til CPU vifta, som gjør at du kan skru ned vifte hastigheten/ha en mer stillegående pga den får kald luft utenfra!

 

Du har plass til 120x120mm vifte i bakkant + at det er en i strømforsyninga.

 

Ulempene er at det er 24 pins PSU så du må mest sannsynlig ha en adapter 24 - 20 pins! (Jeg fikk gratis tilsendt av ps-data pga at dem ikke var klar over at den nye versonen av kabinettet var kommet)

 

Den medfølgende 92x92mm vifta høres ut som et jetfly, om du ikke har vifte styring montert.

Lenke til kommentar
Ville gått for Aopen H600B.

 

Det er en tunnel som du meget enkelt drar i ønsket lengde inn til CPU vifta, som gjør at du kan skru ned vifte hastigheten/ha en mer stillegående pga den får kald luft utenfra!

 

Du har plass til 120x120mm vifte i bakkant + at det er en i strømforsyninga.

 

Ulempene er at det er 24 pins PSU så du må mest sannsynlig ha en adapter 24 - 20 pins! (Jeg fikk gratis tilsendt av ps-data pga at dem ikke var klar over at den nye versonen av kabinettet var kommet)

 

Den medfølgende 92x92mm vifta høres ut som et jetfly, om du ikke har vifte styring montert.

det var litt av et merkelig oppsett du sa der...

 

har h600b selv, og den har 20 pins 350w psu, plass til 2 80mm vifter bak, en 80 i psu, og ingen tunnell til cpu vifta.

 

kom ikke med noen 92mm heller...

Lenke til kommentar

Jeg har også H600B kabinettet. Ganske ok stilfult, fulgte med 350w PSU (noe forton saker som nevnt over) og en 80mm vifte. Kabinettet har også avtagbar front som det bare er å dra i en spak for å løsne og skinner til cd-rom etc for enkel montering/demontering. Jeg ville ihvertfall sagt at kabinettet er verdt pengene!

 

Edit: leste nettopp at det har kommet en ny revisjon av h600b, jeg har den gamle versjonen!

Endret av norpheus
Lenke til kommentar
Ville gått for Aopen H600B.

 

Det er en tunnel som du meget enkelt drar i ønsket lengde inn til CPU vifta, som gjør at du kan skru ned vifte hastigheten/ha en mer stillegående pga den får kald luft utenfra!

 

Du har plass til 120x120mm vifte i bakkant + at det er en i strømforsyninga.

 

Ulempene er at det er 24 pins PSU så du må mest sannsynlig ha en adapter 24 - 20 pins! (Jeg fikk gratis tilsendt av ps-data pga at dem ikke var klar over at den nye versonen av kabinettet var kommet)

 

Den medfølgende 92x92mm vifta høres ut som et jetfly, om du ikke har vifte styring montert.

det var litt av et merkelig oppsett du sa der...

 

har h600b selv, og den har 20 pins 350w psu, plass til 2 80mm vifter bak, en 80 i psu, og ingen tunnell til cpu vifta.

 

kom ikke med noen 92mm heller...

80mm i PSU? Når kjøpte du ditt?

Lenke til kommentar

Den nye versonen som nettopp har kommet har 120mm psu vifte, plass til 92 eller 120mm vifte bak, det følger med en 92mm som bråker fælt, men du kan sette inn f.eks en mer stillegående 120mm vifte.

 

Det er 24 pins kontakt på strømforsyninga! Dette er et problem da det IKKE følger med overgang!

 

Det er tunnel til CPU vifta.

 

Og ja det er Aopen H600B, fikk mitt på lørdag den 09.10.04!

Lenke til kommentar

Jeg hentet for en uke siden ett H600B, den har 120mm i PSU, samt plass til 2*80 bak, hvor en av disse følger med.

I siden helt framme er det plass til 2*80, men bare den øverste kan brukes da det ikke er mulighet for luftgjennomstrømning på den nederste.

Men det er vel de som kan bore seg noen hull der og, men det skal ikke jeg begynne med.

---

Stusset litt over at det ikke var noe som navnga at det var en FS PSU, den er bare oppgitt med Aopen på siden.

Men vil dette og være en FS? Det var jo derfor jeg kjøpte dette kabinettet.

Men bare den er stille, så er jeg fornøyd

Endret av tors81
Lenke til kommentar
Jeg hentet for en uke siden ett H600B, den har 120mm i PSU, samt plass til 2*80 bak, hvor en av disse følger med.

I siden helt framme er det plass til 2*80, men bare den øverste kan brukes da det ikke er mulighet for luftgjennomstrømning på den nederste.

Men det er vel de som kan bore seg noen hull der og, men det skal ikke jeg begynne med.

---

Stusset litt over at det ikke var noe som navnga at det var en FS PSU, den er bare oppgitt med Aopen på siden.

Men vil dette og være en FS? Det var jo derfor jeg kjøpte dette kabinettet.

Men bare den er stille, så er jeg fornøyd

Det er F/S group så har produsert den, er bare et anne klistermerke på. Du har nok fått den gamle modellen, men det gjør jo ingenting.

 

hvis jeg skal sette inn selv hvordan gjør jeg det? Har du en link til delene jeg trenger?

 

Takk!

 

 

Kjøp dette vinduet. Det ser utrolig bra ut, og det er enkelt å montere.

 

Først maskerer du hele døren. Så tegner du der du skal sage og så sager du hullet med stikksag, veldig enkelt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...