Gå til innhold

Hvorfor funker ikke skjermen?


sigen

Anbefalte innlegg

Har nettopp bygd ny pc, å brukt den noen dager, mn nå er den litt død. Når jeg skal skru den på får jeg bare medlingen: "Please check signal cable" Det gjør jeg, ingenting galt med den, så prøver jeg med den eldre 15" skjermen min, og der er det bare svart. Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, alle kablersitter som de skal. Har også tatt ut alle kablene og satt dem inn igjen etterpå. Lurer litt på om det er skjermkortet som er fuck`ed up ja.  :(

Noen som har et annet tips om hva som kan være galt?

Kan jo ta kontakt med leverandør, der du sender inn skjermkortet forså at de sjekker det for deg. Er det noe gææææli, så får du nytt, er det ikke det, sender de det "gamle" tilbake :thumbup:

Lenke til kommentar

Prøv å ta ut bios-batteriet og sett det inn på nytt.. jeg hadde det samme problemet med en eldre pc tidligere.. Og jeg trodde også at skjermkortet var dødt, noe det ikke var.. Det har funka i flere år siden.

 

Etter at du har satt inn batteriet på nytt (eller resatt bios i henhold til brukermanualen til hovedkortet), bør du foreta de viktigste bios innstillingene på nytt.. Håper det ordner seg :thumbup:

Lenke til kommentar

Hyggelig å kunne hjelpe.. Jeg satt som et stort spørsmåltegn etterpå husker jeg den gangen, skjønte ikke hvorfor det hadde hendt. Men jeg har vært borti noen dataproblemer med årene og de fleste løser seg ved å enten bytte powersupply eller å bytte andre deler, eller ved å gjøre så lite og "billig" som å resette bios'en..

 

Så enkelte ganger lønner det seg å prøve slike ting først, selv om det er vanskelig å forstå at det vil løse noen problemer.. Fint det ordna seg for deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...