Gå til innhold

Dine Topp 5 Dreamcast spill etc?


Anbefalte innlegg

Jeg har mye rart. Jeg har en Amiga 1200, en PegasosII PPC maskin, en PS2 og en Ngage.

 

I tillegg har jeg Dreamcast. For en fantastisk god spillemaskin dette har vært og fremdeles er! Jeg spiller fortsatt spill på den, slik som Skies Of Arcardia, Shenmue 2 osv

 

Kom gjerne med kommentarer ovenfor Sega og hva du mener om deres nedleggelse av spillemaskinen...

 

Og til slutt,.. Noen som veit om Sega har noen planer om å lage en ny Dreamcast maskin? Det har blitt spredd endel rykter fram og tilbake om dette. At Sonic Team i sammarbeid med Sega skal lage en oppfølger til Dreamcasten. Er dette sant eller ikke?

 

Jeg er en ennorm fan av Dreamcasten. Og jeg må bare slenge dette ut,... Soul Calibour for Dreamcasten ruler alt av fighting spill jeg har sett :) Soul Calibour 2 er langtifra like godt gjennomført. Litt bedre grafikk, men der stopper det.

 

Mine topp 5 spill:

1. Skies Of Arcardia

2. Shenmue 1&2

3. Sonic Adventures 1

4. Metropolis Street Racer

5. Vanishing Point

 

Og jeg må bare komme med denne linken:

http://www.gianas-return.de/ <- Return Of Giana Sisters for Dreamcast, ute nuh :)

 

Ahoii... ohh I miss Dreamcast :) I want it back and alive... Do you?

 

Michal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morro at folk er interessert i Dreamcasten da :)

 

Dreamcasten i seg selv har faktisk klarere og bedre grafikk enn PS2. Utviklerne av spill sa også at Dreamcasten er den konsollen som det har vært enklest å programere for og utvikle gode spill på.

 

Synd at salget aldri tokk av, men dette har jo Sega skyld i selv. Jeg så ikke en eneste Dreamcast reklame på norsk tv. Aldri! Skuffende er det.

 

 

Hvis man kan rangere konsoller i dag etter bildet, her er lista:

 

1. Dreamcast

2. GameCube

3. X-BOX

4. PS2

 

Grunnen til at jeg setter PS2 på bånd, er ikke fordi konsollen er noe dårlig i seg selv, men alle teksturene og bildet er helt blasst. Det er ikke klart i det heletatt. X-BOX redder seg selv pga GeForce. GameCube har klart å forbedre seg endel siden Nintendo64, men det er ikke på langt nær Dreamcast kvalitet.

 

Nå snakker jeg om bildet som du ser på skjermen, hvor klart det er, hvor godt syynlig teksturene er osv. Dreamcasten overgår alle konsollene i dag når det gjelder bilde, men ikke 3D.

 

Dreamcasten har også direkte støtte for VGA skjerm. Ikke alle spillene støtter dette, men de som gjør det, viser hvor bra en Dreamcast egentlig er. I tillegg igjen, en annenting som Dreamcasten vinner på, er at alle spillene som kom ut etter 2000 så å si. Har PAL 60Hz støtte. Så om noen lurer på hvorfor enkelte PS2 og X-BOX spill hakker her i Europa, er det fordi dem ikke har PAL 60Hz støtte. Dette går særlig utover animasjoner osv. Sonic Adventures 1 for Dreamcasten er et ypperlig eksempel på hvor store forskjellene er på 50Hz PAL og 60Hz.

 

Dreamcast rulez :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...