Gå til innhold

åssen socket HAR JEG?


dmx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du har nok s478, for eg hadde da når eg hadde celeron.

har hatt celeron og opplevd da.....aldri meir celeron på meg nei....aldri opplevd noko så treigt.....kan ikkje anbefalast......intel celeron 2.4ghz er lika kraftig så ein amd duron 1.4ghz.....bad, bad, bad..

fsss. kan likeså godt være slot 1 eller 370. For det har jeg hatt :D

____

 

Nei, sjekk med everest du (søk på www.download.com)

Lenke til kommentar
hei..! åssen kan jeg finne ut åsse socket jeg har? 754? :cry::innocent:

Alle "større" Celeron'er er Socket 478 i dag, dersom du ikke skjønner noe av diagnose programmene folk gir deg liker til å så bare høyreklikk på "min datamaskin", velg "egenskaper" og så vil det stå hvor mange MHz du har.

 

Er det mer enn 1.4GHz så er det Socket 478, er det mindre er det socket 370/FC-PGA. Er den mer enn 4-5år gammel kan det også være noe som heter Slot-1.

 

Begge de to sistnevnte krever "alt nytt" skal du oppgradere maskinen.

Lenke til kommentar
hei..! åssen kan jeg finne ut åsse socket jeg har? 754?  :cry:  :innocent:

Alle "større" Celeron'er er Socket 478 i dag, dersom du ikke skjønner noe av diagnose programmene folk gir deg liker til å så bare høyreklikk på "min datamaskin", velg "egenskaper" og så vil det stå hvor mange MHz du har.

 

Er det mer enn 1.4GHz så er det Socket 478, er det mindre er det socket 370/FC-PGA. Er den mer enn 4-5år gammel kan det også være noe som heter Slot-1.

 

Begge de to sistnevnte krever "alt nytt" skal du oppgradere maskinen.

Vet at trådstarter har fått det svaret han trenger, men har et spørsmål for min egen del

Kom ikke Celeron(og P4) også som socket 423 en stund? :confused:

Lenke til kommentar
det e vel likegyldig ka sokkel du har når du skal BYTTE!

 

om du skal ha nytt hovedkort og prosessor så må du ikkje kjøpe samma driten igjen, du kan gå for f.eks amd64 på sokkel 754 eller 939 når du skal kjøpe nytt, eller nåke overprisa intelgreier...

ja.. jeg har kjøpt amd 64 og skal kjøpe hovedkort nå. :D:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...