Gå til innhold

Ustabil minne brikke.


sentry

Anbefalte innlegg

Har et MSI KT3 ARU kort, xp 1800 og 512 ddr ram. Jeg måtte bytet hk pga en feil, men nå virker det jo som noe annet er galt.

 

Kan det være ustabil minne brikke som gjør at installasjon av win2k eller win98 henger seg på forskjellige plasser i installasjonen.

 

Under installasjon av win98 så kommer jeg et stykke av gårde i installasjonen hvis jeg booter fra win98 startup disk. Booter jeg rett fra cd så henger "fryser" alt seg nesten med en gang.

 

Ved installasjon av win2k så restarter maskinen seg i det den skal starte opp installasjone av win2k, hvor mans skal velge hvor ting skal ligge.

 

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde noen problemer med å installere xp, fikk reebot når jeg valgte fat, men det gikk snus når jeg valgte ntfs. men jeg vet ikke om noe minne brikke som skal herpe ting. men så liker jeg hånd lagde pannekaker og. men er det minne? eller er det en brikke som ødelegger? eller begge deler?

Lenke til kommentar

Det kan være feil på hovedkort, cpu, minne, osv!

Det kan også være at strømforsyninga di er for svak.

Det kan være så enkelt at du ikke har gjort en ordentlig jobb når du monterte kjøleribba på prosessoren slik at prosessoren overoppheter (har ikke det hovedkortet auto-shutdown el.l??).

Så det første du bør sjekke er at ting er montert skikkelig. (Er det et nytt hovedkort i en gammel kasse?? Sjekk at du ikke har noen "ekstra" fester som kortslutter mot baksiden av hovedkortet). Har du mistet en skrue ned i maskinen som du aldri fant igjen? :wink:

Hvis ikke så må det være feil på en eller annen enhet i maskinen. :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...